Militärt sällskap

Jag har nått den magiska trappspringargränsen! Finally! Förut var 59 det jobbigaste jävla skitdistriktet ever, som aldrig tog slut kändes det som. Nu äntligen är det inte så längre. Det säger bara tjoff så är man klar, så stört skönt. Det har säkerligen med den mer positiva livsstilen - så måste det vara.

Eftermiddag och kväll har spenderats med Josefin.
Vi sprang runt på stan, vi åt glass, vi letade kläder och vi fikade på Hälls. Josefin köpte en tröja på Åhlens, snygga färger men helt otroligt konstig passform. Men Josefin tänkte att det borde gå att fixa, men mer oformbar tröja får man nog leta efter. Det slutade i alla fall med att vi försökte komma på hur många olika sätt hon skulle kunna döda mig med den oformbara tröjan, vi kom på ganska många sätt, läskigt. Josefin tyckte ändå att det roligaste med det hela var att polisen skulle få det svårt att lösa fallet eftersom jag blivit mördad med något så oformbart. Humorn är på topp och vi gillart!
Hungern trängde sig på och det är inte lätt för en köttätare som jag och en vegetarian som hon att kompromissa fram något man kan tillaga och äta tillsammans. Till slut blev det lasagne och ciabatta med mozzarella och ruccola. Gott vare.
Det är synd att Jossefin inte är tillgänglig för häng oftare för det är väldigt trevligt att hänga med henne. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, mest skit om folk faktiskt - speciellt om folk i hennes pluton. Det är intriger på hög nivå, det skulle nog bli en bra dokusåpa med Josefin i huvudrollen, haha.
Men vi kollade på när de spelade på kungens födelsedag och jag tänkte på hur coolt det är att jag känner någon i hela det där spektaklet, och blev väldigt stolt över Josefin.
På fredag hoppas vi på bra väder för då styrs det alkohol, kubb och vattenpipa i parken. Awesome!

/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0