Sommar och sol

Den här lördagen har varit riktigt najs!
Den började med en tripp till Lindesberg med småtjejerna (hur länge är det okej att kalla dom små?) för att spela match, seriepremiär. I år är det verkligen på riktigt för det är poängräkning som gäller, stort! Vi vann med 4-2 så årets första trepoängare inkasserades. Detta trots att tjejerna var riktigt dåliga, det var lite Örebrocupen feeling över det hela. Men jag antar att det ändå är ganska bra gjort att vinna fast man spelar ruttet? Jag fick lite dåligt samvete efteråt för att jag skällde så mycket på dom, men lyssnar dom inte så måste man liksom höja rösten lite. Fast jag försökte också vara positiv..för som sagt, vi vann ju faktiskt.

Sen tog jag en cykeltur till Skytteparken för att spela kubb med Lovisa, Maja-Malin och Oskar. Jag vill väl påstå att jag har varit bättre på kubb, men jag och Lovisa vann faktiskt sista matchen efter att ha försökt få ner kungen i typ två omgångar. Bra jobbat! Men jag tyckte ändå att jag fortsatt var väldigt sportsligt positiv trots att det inte gick jättebra. Men kubb är alltid en trevlig sport, oavsett utgång känns det som.
Sen köpte vi mjukglass i Stadsparken och gick glasspromenad till kanotföreningen och satt på en bänk ett tag. Väldigt trevligt och det var verkligen sommarlovskänsla. Sköönt!

Sen blev det grillat med familjen, grillad mat är så stört gott. Och det är verkligen sommarkänsla att äta nygrillad mat på uteplatsen med solen i ögonen.

Kvällen har spenderats med spansk fotboll so far. El clasico! Det är alltid bra fotbollsunderhållning, och kvällens match var verkligen inget undantag. 2-6 till Barcelona, wild and crazy! Barcelona spelar så mästerlig fotboll så jag har fått gåshud x antal gånger under kvällen. Samspelet Messi, Henry, Eto´o och Xavi är underbart att se på. Mer sådan fotboll till folket! Jag tror jag ska kolla på Villareal - Sevilla också, för fotboll är najs!

Hälsar Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0