Sommarlovslördag

Tjo. Det blev ingen resa den här helgen. Men jag är glad ändå. Idag har vi haft värsta sommarlovsdan som började med picknick vid kanotföreningen med jordgubbar, melon och vitlöksbaguette. Det var nice. Först var vi Verris, Michelle, Amanda och jag men det var bara jag och Amanda som uthärdade hettan till slut. Vi låg där i solen från halv två till halv sex. Vi hann ganska mycket, vi solade (såklart), spelade bullshit, åt massor av baguette och frukt och yoghurt och lyssnade på bra musik på Amandas mp3.

Nu sitter jag själv på golvet i hallen och skriver och lyssnar på Spotify. Ikväll grillade vi i Vattenparken och sen drog vi hem till mig och satt vid köksbordet och drack och berättade otäcka historier. Det var trevligt, förutom historierna. Jag dras med väldigt mycket, men sen blir jag lite skraj efteråt. Hade väldigt gärna haft Amanda kvar, men Sanna och Kristoffer hade ju bil så det hade varit extremt själviskt av mig att hålla kvar henne. Nu känner jag mig dock lite ensam. Hoppas Petter kommer hit snart.

Det var kul att hänga med folket, det var lite otippat med dessa människor tillsammans hos mig liksom, men jag gillart! Och Amanda, jag måste bara (i mitt emotionella berusade tillstånd ensam på golvet i hallen) säga att jag är så sjukt glad över att vi är vänner. Jag älskar dig verkligen. Det kommer bli kungen när vi bor tillsammans! Fy fan vad kul vi kommer ha.

Det roligaste idag var ändå miljöpartisten som kom och knackade på och delade ut broschyrer inför valet. Han var så söt och stereotyp! Det var liksom en liten gubbe som hade hängslen där han satt pins med "Nej till atomkraft" på. Så gulligt. Och han var väldigt försynt. Verkligen tvärtemot moderaten som kom hit för någon vecka sedan och pratade som ett vattenfall om alla fördelar med att vara med i Moderaterna. Jag gillar den här lilla försynta bäst måste jag säga.'

Imorrn är det träning och jag förväntas vara där. Det kommer att bli bra. Jag kommer vara lagom pigg imorrn bitti. Men jag lovar att jag ska kämpa upp!

/ Den bestusade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0