Feberyra

Dagen idag har jag så gott som bara sovit. Jag sov först till halv sju då jag insåg att det var en omöjlighet att gå till jobbet och smsade chefen. Därefter somnade jag om och sov till typ nio eller nåt då Petter gick upp och behövde min nyckel. Sen blev jag inte störd på ett tag och sov till klockan ett då jag först skrev gårdagens blogginlägg och sen gick upp och åt lite frukost, blev grapefrukt och subs vilket är typ det godaste brödet! Till frukosten kollade jag klart på den franska filmen, som var mycket mycket fin. Jag älskar Audrey Tautou! Och Guillaume Canet var inte så pjåkig han heller. Fast främst tyckte jag förstås om franskan, världens underbaraste språk! Det var en liten utmaning att det inte fanns någon engelsk subtitle, men jag lärde mig en hel del. Jag gillar språk, skulle lätt vilja jobba med något i framtiden som innebär resor så att jag lär mig franska och engelska bättre. Och kanske andra språk också. Min dröm skulle dock vara att kunna franska flytande, funderar på att nästa vår spendera lite tid i Frankrike. Ce serait très agréable!

Efter det trevliga franska filmtittandet pratade jag i telefon med P, vilket var nice, vi pratade om allt möjligt och tiden rann iväg. Vid fem gick jag återigen och lade mig för att sova, men fastnade först på blogg.se och framför topplistan. Jag gick igenom alla bloggarna på topp tio och insåg att människosläktet är weird. De var för det första så jävla tråkiga och för det andra hade alla miljoner bilder på sig själva och de har inte alla utseendet med sig måste man säga. Jag fattar verkligen ingenting! Blev väldigt glad och uppåt när jag insåg att jag själv är otroligt mycket smartare och har hundra gånger bättre skriftspråk än de i bloggeliten. Det gjorde mig nöjd. Jag och Amanda skulle så enkelt kunna slå dem och tjäna dubbelt så mycket pengar som de gör, men å andra sidan kanske det är rena idioter som läsarna vill ha? Sådana vars enda styrka är att de har pinnsmala ben och ett intresse för modeindustrin? Hm, det är fascinerande.

Jag somnade i alla fall när jag skummat alla bratsens tankar om sig själva och vaknade sedan vid klockan åtta och beslöt mig för att äta mat. Det var gott, mamma hade fixat färsk pasta och mozzarella-ost vilket är stört gott. Jag kollade efter middagen på Bonnier-dokumentären, pratade lite mer med P och zappade sedan över till Project Runway när klockan blivit tio. Vissa där är enormt duktiga faktiskt. Inspirerande, trots att det ju också handlar om modeindustrin. Men designers har ju lite skills i alla fall.

Nu ska jag sova, igen, tro det eller ej, jag är ganska trött. Feber tar hårt på en. Även om jag nu är sjuk och missar massa lön och träning och picknick med Josefin känner jag mig rätt optimistisk. Konstigt nog. Men det är en bra vecka den här veckan, Tove och Kajsa kommer hem till exempel och det är ju värt att firas! Och värt att vara positiv för.

Förresten gick jag och Josefin förbi Henrik Schyffert och Johan Rheborg igår på väg hem från stationen, jag var så nära att jag kunnat ta i dem om jag velat. Det hade dock varit lite mysko om jag gjort, så jag lät bli. De stod och tog kort på hålet i väggen, haha, undrar varför?

/Kändisspanarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0