Party hard in the garden!

Helgen har mestadels spenderats i trädgården, vi har nämligen planterat buskar på baksidan. Den gamla busken som fanns mellan oss och grannen totaldog för typ två år sen och nu tänkte vi att det var dags att fixa en ny. Och grannarna är ju faktiskt norskar, så det måste ju finnas en gräns liksom. Anyway, jag har grävt som ett djur och burit astunga jordsäckar - varför måste man göra säckarna så tunga liksom? Men jag ser det som någon slags träning, så det är ju bra. Sedan blev jag frustrerad över att våran Buxbom såg helt förfärlig ut och tänkte att jag skulle försöka figurklippa den. Det slutade med att det blev en boll, enklast så. Varför göra det svårare än det behöver vara liksom? Fast det vore ju faktiskt coolt om man kunde klippa någon cool figur - jag ska jobba lite på det där.

Igår kväll var det dags för Sannas 20-årsfest. Det bjöds på mat, fika och alkoholen flödade. Det var riktigt najs och det var en salig blandning med folk, vissa roligare än andra, men det var trevligt. Jag har inte träffat Sandra sen min födelsedag så det var trevligt att hon var där.
Sen skulle vi gå ut på krogen, och på tredje försöket blev det bra. För vi kom inte in på Frimis och Klaras är ju bara jobbigt när det inte finns någon garderob. Jag ville ändå inte vara kvar på Klaras då en viss person var där som jag inte alls kände för att träffa, överhuvudtaget. Och det är ju ett steg i rätt riktning, att jag inte alls vill se honom.
Så vi gick till Stället - det var 90s där. Mycket bättre än förra gången faktiskt, för igår kände man i alla fall igen typ alla låtar. Det var riktigt najs! Vid halv tre ringde vi efter taxi - det är otroligt mycket skönare att åka taxi hem än buss - jag ska nog göra det oftare. Speciellt när jag vunnit på triss!

Idag var det dags för hemmapremiär med småtjejerna, vinst med 5-3. Awesome! Vi spelade mycket bättre än förra matchen, så det var ju bra. Vi får hoppas på att resten av säsongen går lika bra som den har startat.

Kvällen har spenderats med Hultsfredsmusik och böcker - Glädjerapporten är riktigt bra, hela jag blir positiv. Och det gillar vi.

Nu blir det sömn - ny vecka, nya möjligheter, nya guldkorn!

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0