La Musica

Idag har jag varit på konsert. I inbjudan till konserten stod det: "På scenen: jag och mina gitarrer. Den fria improvisationen är i fokus. Smäktande klang-landskap, minimalistiska rytmvärldar och skruvade ljudexperiment utlovas." Det visade sig vara en väldigt bra beskrivning av konserten. För det såg verkligen ut som att det var ren improvisation, och det var skruvade ljudexperiment deluxe. Han gjorde saker och ljud med gitarren som jag inte trodde var möjliga.
För övrigt så var artisten min bror, mannen med gitarrerna helt enkelt. Det var sjukt bra, helt sinnessjukt bra! Jag satt och fascinerades över allt han hade för sig på scenen. Och imponerades över hur bra han är. Jag är väldigt stolt över honom! Han kan verkligen det där med gitarrer och musik. Det var verkligen en timmes njutning! Verkligen dagens guldkorn!

Efter konserten frågade jag mina föräldrar varför dom skickade ner mig på en sunkig fotbollsskola istället för att sätta en gitarr i mina händer. De hade inget bra svar på det, synd. Det skulle nog vara roligt att vara musikalisk, också.

Lagom vid hemkomsten började nästa musikaliska spektakel. Detta dock mycket sämre än det tidigare. Det är intressant att det kan förekomma så mycket dålig musik under ett och samma tak. Men den ryska baletten var cool i alla fall. Bäst var dock Holland som ställde upp med E.M.D. de äldre. Haha, klockrent sagt av Marie Serneholt. Vad som dock inte var klockrent var när Kerstin Klump sa att Boyzone var boybandens boyband. Jag måste nog ta ett snack med henne, sådär kan hon inte få hålla på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0