Intriger på planen

Jag slapp trappdistriktet idag, otroligt skönt. Jag blir lika nöjd varje gång det händer. Jag kommer aldrig sluta att uppskatta dagar som dessa. Fast egentligen tycker jag inte att själva trappspringet är så jobbigt längre, inte rent fysiskt i alla fall, det är mer psykiskt jobbigt. Att sitta på en moppe i två timmar är varken pyskiskt eller fysiskt jobbigt någonstans. Det innebär mest att man bara har väldigt mycket tid till totalt hjärndöd aktivitet. Man behöver inte tänka, bara läsa och dunka. Kör hårt!

Idag har jag varit en riktig tortyrtränare. Jag kommer själv ihåg hur mycket man hatade sin egen tränare när man fick göra sit-ups och armhävningar så fort man var ofokuserad. Men jag förstår min tränare nu. Grejen är att tjejerna är så stört ofokuserade på träningarna, det bara babblas om allt annat än fotboll hela tiden. Killar hit och killar dit liksom. Men idag bestämde jag mig för att tortyr är bästa sättet till framgång! Varje gång någon eller några pratade om något som inte alls tillhörde träningen eller ens var ofokuserad på uppgiften och inte lyssnade på mig så delade jag ut ett straff. T.ex. 30 sit-ups, 20 armhävningar, 5 varv runt planen. Jag kallar det makt, och jag gillar makt! Vi får se hur många som är mer fokuserade på nästa träning..
På tal om killar så pågår det en smärre intrig inom laget. Först var Louise tillsammans med en som heter Axel. Sen gjorde han slut och blev tillsammans med Fanny. Jag tror att Louise är lite bitter, hon tacklade Fanny hårt på träningen idag. På match hade det nog blivit rött kort. Jag blir fundersam, var man sådär när man var 11 år? Tiderna har förändrats..det är intressant. För övrigt har den här Axel oranga fotbollsskor, det nämns ungefär lika många gånger som Emmy nämner Lelle, intressant grej.

Min nya kvällsrutin är 20 minuter spikmatta med Celine Dions Love ultimate essential collection i bakgrunden. Det är en fin och avkopplande stund på dagen. Fler borde göra det. Jag läste att spikmattan gör så att oxytocinet i kroppen frigörs, oxytocin gillar vi. Jag använder de där 20 minutrarna till att tänka på dagens guldkorn, great!

Nu är det ledighet i två dagar som gäller, helg mitt i veckan liksom, awesome!

/ Coachen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0