Jag är inte normal...

Jag var läskigt trött igår när jag kom hem så det blev inget bloggande, jag kör en dubbel nu istället.

Igår var jag ledig, otroligt najs, men jag gick upp tidigt ändå, eftersom att städning av huset stod på schemat. Och jag tänkte att ju tidgare jag blir klar med desto bättre är det ju, för då kan resten av dagen spenderas med roligare saker. Så vid halv tolv tiden hade jag städat varenda kvadratcentimeter.
Sen bar det av hem till Elias för lunch med honom, Michelle, Lovisa och Tove. Det bjöds på marockanska quornbiffar och potatis, det var faktiskt gott trots all grönska i biffarna. Dock åt jag lite innan jag åkte, mest för att gardera mig lite - det hade ju kunnat vara något helt oätligt, typ linser och såna där konstiga grejer ;) För övrigt blir min mor lika chockerad varje gång jag berättar att jag har ätit en vegetarisk måltid utan att dö. Jag citerar - "Du har ju blivit konstig, börjar du bli normal?!" Haha, vad är normalt? Att äta vegetariskt? I så fall är jag nog inte normal...Jag tränar mest för ett år med vegetarianer.

Sen var ju tanken att jag skulle träffa Verran, men det blev liksom aldrig av - arbetsnarkoman som hon är ;) Istället blev det fika på Waynes med Lovisa och Klara, sen blev det konsert på Kulturskolan - Agnes spelade saxofon. Väldigt bra, jag gillar ju sådan där musik så det var najs. Sen gick vi hem till Lovisa och åt tortellini med tomatkross och tittade på NZ filmer och på P.S. I love you.
Helt enkelt en dag med enbart good stuff =)



Idag tänkte jag att jag skulle sova ut, och det gjorde jag. Jag åt frukost till Baywatch, som börjar 14.25. Det kallar jag att sova ut. Jävligt skönt!

Resten av dagen har varit minst lika lugn, det enda ansträngande jag har gjort var att pumpa cykeln, och hur ansträngande är det liksom? Inte så speciellt faktiskt. Men jag gillar lugna och sköna dagar.

I övrigt har jag lyssnat  på alla låtar med Death Cab For Cutie som finns i Spotify. Bra band, varför har jag aldrig lyssnat på dem förr. Det är minst lika najs att upptäcka band som att återupptäcka. För övrigt så fungerar inte Spotify om man har ett nedladdningsprogram igång samtidigt, kul grej, hehe.
Jusste, jag har köpt gymkort också! Så nu blir det tre månader med rodd och cykling. Det blir bra!
Och anmält mig till att bli blodgivare! Ibland måste man göra något vettigt, och att ge blod känns som en bra grej.

Och jag har precis snackat med vädergudarna och sagt åt dom att det måste bli sol och värme imorgon, får då blire fotboll och grill! Great!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0