Olycksdag my ass!

Kom tillbaka till jobbet nu efter en tids sjukdom, som det heter, hehe. Det var nice! Jag blev faktiskt väldigt välkomnad, först Camilla som sade "mår du bättre nu?" med omtänksam röst när vi möttes vid trafikljuset på väg till jobbet, sedan Calle som utbrast "vad roligt att se dig igen!" så fort jag kom in genom dörren och därefter Malin som gick förbi min plats med orden "så skönt att ha dig tillbaka igen!" Jag visste inte att jag var så saknad, men det gjorde mig extremt glad. Tack alla snälla människor!

När jag satt och ringde i godan ro blinkade det till nere i hörnet och jag fick ett mail från Dan. Han utlyste en tävling i Atea, den som bokade flest möten idag skulle bli bjuden på glass av den andra. Jag tvekade länge, han har bokat tre gånger så många möten som jag gjort i just det projektet, men är man tävlingsinriktad så är man, så jag antog utmaningen. Och gissa vad!? JAG VANN!! Jag behövde bara boka ett möte för Dan bokade inte ett enda på hela dagen! Hah! Jag var så nöjd så nöjd. Och nu ska jag få glass så fort det blir soligt och fint. Woho.

Efter den hårda arbetsdagen lade jag mig i soffan och åt mackor med philadelphiaost (tack amanda) och kollade på Top Chef. Lite senare åt jag middag, pappa gjorde raggmunk vilket var otroligt gott och sedan var jag så trött att jag lade mig och sov. Jag är nog inte helt frisk än. Det är skönt att sova på dagen, men man blir seg när man vaknar! Speciellt om man gör som jag gjorde idag och sover i tre timmar... Hehe.

Jag ser fram emot Hultsfred extremt mycket, igår planerade vi och gjorde packningslista och allt. Det var kanske lite övertaggat, men det ska bli så himla kul! Vi planerade inte bara Hultsfred utan resten av våra liv också. I alla fall några år framöver. Det blev bra tycker jag, vi borde hålla oss till det, haha. Tove var hemma hos mig igår också!! Det var sjukt, allt var precis som vanligt. Vi satt i köket och åt vindruvor, baguette och brieost och det var väldigt skön stämning, det är alltid så när vi ses tycker jag. Oavsett hur länge sedan det var tar vi bara vid där vi slutade. Nice.

Förresten ska det vara olycksdagen idag enligt bondepraktikan, det märkte inte jag av direkt. Kanske Dan märkte nåt dock, mowahaha.

/ Vinnarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0