Afrikansk trumma och vin

Tjoho! Det här har börjat bli Amandas blogg ju.. Men men, jag har så mycket att göra! Crazy!

Jag var på gymmet nu ikväll, det kändes bra. jag var full av endorfiner efteråt. Sjöng norska schlagerlåten hela vägen hem. Eller jag började redan på gymmet. Där träffade vi Elias Bluehair. Han är alltid där, I'm impressed. Han lärde mig texten så nu finns det inget stopp. Haha stackars alla mina nära och kära säger jag bara. Jag gillar den låten nu.

Jag har fått Sing Star: Svenska Stjärnor. Det är grymma låtar med. Typ Det går bra nu och My Cool liksom. Jag är astaggad!

Champions League-finalen var för övrigt lite av en besvikelse tycker jag, hade hoppats på lite mer spänning... Men men, Barcelona vann ju och det var nice som fan! Jag blev uppriktigt glad när de gjorde första målet, trodde inte att jag brydde mig så mycket faktiskt.

I helgen ska det bli asbra väder och det är soft. Vi ska grilla på lördag och dricka vin. Fastän vi ska ha ett mycket mer nyttigt liv behöver man lite vin ibland. Det kan till och med vara bra för kroppen ju. Det säger alla som bor kring medelhavet. Och i Frankrike. Och säkert på många fler ställen.

Imorgon ska jag til Marcus på födelsedagsfest. Trävligt. Ska möta Petter och Sölle på stan för att köpa en present. Det kan bli intressant. Oskar ska handla på systemet för första gången! Coolt. Hoppas att jag inte behöver visa leg den här gången heller så jag framstår som lite erfaren, haha.

Pappa kom hem från Ghana idag och hade med sig massa afrikanska färgglada små presenter till oss. Det var kul, jag har numera en liten väska, en stor väska, två armband, ett halsband och en träsnidad sköldpadda från Ghanis. Jag känner mig internationell. Agnes fick det coolaste av allt, hon fyllde ju år och i present hade pappa köpt med sig en jättestor handgjord trumma! Den har till och med hennes namn ingraverat. Den ser både häftig ut och har ett häftigt ljud. Vi har trummat hela kvällen. Eller ganska länge efter maten i alla fall. Ballt. Snart undrar väl grannarna dock, haha. Men den är värd att få grannarna tjuriga för, så cool är den.

/Afrikanen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0