RÖJ

Jajaja! Jag ska blogga!

Har varit väldigt upptagen på senaste tiden. I fjällen och sådär ni vet. Och fixat allt för flytten, jag ska ju till en helt annan stad och spendera fem år där, galet!! (Kanske inte fem år i sträck, men fortfarande kan ju själva flyttande och uppbrottet anses som något av ett stressmoment i vardagen..)

Uppis it is och jag har fått ett studentrum som jag inte är speciellt nöjd med, men det kan ju bli bra. Tar inte ut någonting i förskott. Letar dock vidare, ska se om jag kan få nåt annat i höst eller nåt. Kommer bli skönt med bara fem pers i min korridor, kan ju inte ha sån otur att det är fyra stycken andra som är helt mongo, utgår ändå ifrån att de flesta människor är normala.

Jag har tänkt att jag ska lära mig att skriva på dator på rätt sätt. Försöker det nu, är riktigt svårt faktiskt. Har aldrig lärt mig rätt vilket är grymt frustrerande. Varför varför varför ansträngde jag mig inte från början och lärde mig skriva ordentligt!?

Amanda gick ur Svenska Kyrkan igår och jag är så stolt över henne. Pissig "organisation" som bara ska ha våra skattepengar. Jag gick ur för länge sen och har inte direkt ångrat mig.

H är ett arsle som borde paya snarast. Jag ligger ute med alldeles för mycket pengar för mitt eget bästa. Stackars mig. Stackars oss som inte har ett kontrakt. Förstår inte varför vi inte fixade ett kontrakt när vi träffade honom? STUPID. Ska aldrig göra det misstaget igen.

Jag röjer fortfarande i mitt rum idag, inte röjer som i festar järnet utan städröjer. Det är sjukt nice. Blir av med saker jag definitivt aldrig kommer att sakna. SKÖÖNT. Jag ska inte köpa några mer saker för resten av livet, eftersom jag har så mycket kan jag inte tänka mig att jag saknar en endaste pryl. Och om jag köper en grej ska jag slänga typ tre. Då kommer ändå summan av stuff minska och jag får inte den kvävande känslan jag har nu av att jag är en förfärlig materialist som borde flytta ut i skogen och gå på avvänjning.

/Lo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0