Snart semester!

Arbetsveckan som gått har seriöst varit den softaste på hela sommaren. Börjat 6.30 varje dag och slutat runt 13. Och turen har tagit dryga timmen och sen har jag bara mosat eftersändningar. Fler sådana veckor till mig och jag är nöjd. Och idag har jag tömt brevlådor i Bergslagen, helt okej det också faktiskt, speciellt som att lönen ligger på runt 150 kronor i timmen. Japp, sjyst arbetsvecka, och nu är det bara 5 dagar kvar till semestern börjar. Och den ska spenderas i liggande läge i Tylösand.

Och jag säger det, jag skiter i om det regnar, jag ska gå runt i shorts, T-shirt och solglasögon och låtsas att det är sol och blå himmel. Så det så! Är det semester så är det fasiken i mig semester. :D

Jag har även varit själv hemma den här veckan då mina päron har varit på semester, den regnade nog bort lite men mamma var nöjd efter shoppingen på Ullared, tur det.
Jag använde ensamheten till att städa ur mina garderober, jag gick ihop en jäkla massa skit, jag är ändå ganska bra att slänga in saker i garderoberna och sen inte bry mig mer eftersom att man ändå inte ser det därinne. Och så blir det roligare när man väl städar för det blir så rent och fint och fräscht.

När det väl kommer till kritan så är jag nog lite av en renhetsjunkie, jag älskar när mitt rum är rent och fint och jag kan sitta och bara njuta. Knäppt, jag vet.

Jag har även kommit in i ett lässtim igen, jag gillart. Har läst 2½ bok den här veckan. Messias är en grymt bra bok som alla borde läsa. Mördare som springer runt och skär ut tungan på folk och ersätter den med en silversked är bra skit.
Fader:Okänd var också bra, men lite konstig. Den var väldigt spännande samtidigt som den var lite seg. Jag får inte riktigt ihop det. Men extremt läsvärd.

Nu ska jag sova så att jag är utvilad när den nya arbetsveckan börjar.

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0