Snebrännor och Zlatan

Semestern glider fram och såhär avslappnat har det inte varit på länge.

Vi gör det vi känner för och har i princip aldrig några planer, det är skönt.
Vi har varit på Ullared och gjort av med flera tusen på vettiga saker för en gångs skull. Vi var där alldeles lagom till öppningsdags i söndags och när vi var klara med shoppingen så började det att fyllas på med folk. Så perfekt!

Hitills har det varit en riktig soldag och den spenderade vi på stranden så klart. Det var svinkallt i havet men det uppvägdes av gigantiska vågor som man kunde hoppa i. Det var roligt. Egentligen var det nog lite badförbud pga starka strömmar men vi höll oss på bra avstånd från stranden så att vi inte skulle hamna i en dålig situation helt enkelt. Jag brände mig lite på axeln och Andréa solade för mycket med solglasögon, så hon har fått en riktig snygg bränna.

Igår var vi inne i Halmstad på en sportbar för att se när Sverige spelade mot Skottland. Och det var fan det bästa svenska landslag jag sett under alla mina levnadsår tror jag. (Jag kan inte uttala mig om 94, jag var för liten men jag har hört att dom var bra då). Men Zlatan var tillbaka i storform och inte ens jag kan ogilla honom längre. Det nya landslaget lekte sig fram matchen genom och Hamrén är en genialisk förbundskapten. Lasse hade alltid samma ständiga problem, han fick inte ut max från Zlatan, det slutade bara med dåliga framträdande och frustration. Hamrén har lyckats hitta rätt spelstil med de yngre spelarna och Zlatan har hittat rätt.
EM 2012 here we come!
Krognotan vill vi helst glömma, men det är ju fan semester!

Idag har solen tittat fram igen så det blir antagligen stranden.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0