Weekly update

Oj oj, länge sen jag bloggade nu.
Men den här veckan har varit så jäkla intensiv så det är makabert. Vi har delat ut sammanlagt 18 ton (!) reklam den här veckan. Det är fan galet. 18 ton liksom. IKEA, Biltema och ungefär femtioelva andra sorters reklam. Jag har själv delat ut ca 500 kilo kataloger. Jag har organiserat och lagt upp hur utdelningen i Vivalla skulle ske och fan vet vad jag har gjort. Men nu är veckan avklarad och helg har aldrig varit så välkommet, och jag tror att jag talar för varenda brevbärare i landet när jag säger det.

Skolan har börjat också, visserligen bara med en introduktion för själva universitetet. Jag har ingen koll på vilka som går i min klass eller vad som händer på socionomprogrammet, det märks nog på måndag, när det kör igång ordentligt.
Får se när jag hinner med lite nollning också. Det är så mycket fotboll jämt (det är visserligen trevligt) men lite nollning vore trevligt. Ikväll är jag så trött så jag ska sova alldeles snart tror jag trots att klockan inte ens är 21 än. Men fredagar är min dödsdag, deluxe. Plus att jag är halvförkyld och har varit hela veckan, det tar ut sin rätt. Och tre timmar i spöregn i onsdags gjorde inte saken bättre.

Vad som dock gjorde saken bättre i onsdags var shoppingrundan som jag och mamma var ute på. Vi kom hem med småplock från IKEA, pärlor från Panduro, en extern hårddisk, en ny liten fin Mini-PC och en datorväska.
Min nya dator är så mysigt liten och väger typ nada. Jag tänkte att när jag fick så mycket lön som jag fick så borde jag unna mig något trevligt, och det gjorde jag också. Slitsommar deluxe = dator. Jag gillart..

Lovisa verkar ha det bra i Uppsala i alla fall och det är ju bra. Jag pratade med henne idag och hon hade ingen röst efter all nollning och hon var sen till lektionen - alltså är allt som sig bör! Skönt, hehe.

Vi var för övrigt uppe på staden i lördags och trängdes bland massa folk för att se knugafamiljen. Häftigt! (Jag vet inte om jag fick avslöja det, men fan hela Örebro var ju där, så vad spelare det för roll hehe)
Sen bakade vi kladdkaka, åt naturgodis och tittade på Notting Hill. Kvalitetstid innan flytten helt enkelt. Men like!

Långt inlägg det här, men en sak till måste nämnas. Jag såg Inception på bio med Andréa igår. Världens bästa film? Eh ja. När popcornen inte går åt så vet man att det är en bra film. Så jäkla bra, men allt med Leo är ju bra. Det var så spännande och jag vill se den igen igen igen! Nu! Jag ska se den på bio igen, i september - när Emelina får pengar. Då ska jag inte löpa popcorn iaf, för de lär inte gå åt ;)

Nu ska jag kolla på Goldfinger tänkte jag. Men jag kommer antagligen somna innan Goldfingerhimself ens hinner komma in i handlingen.

Pöss och Kram! / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0