GULD!

Vi vann Örebrocupen! Det är helt galet. Jag är så jävla stolt över tjejerna så jag vet inte vart jag ska ta vägen riktigt. Det är bara fantastiskt!
Dagen började med semifinal mot Hovsta. Laget som "var glada över att få möta oss, eftersom de kan oss" (reportage i NA i tisdags). Det var otroligt jämt, vi hade några chanser fler kanske men inget av lagen lyckades sätta några. Så det blev straffar. Och där någonstans var jag så nervös så jag hade helst av allt velat gå ut ur hallen. Men vi fick övertaget direkt och vi behövde inte ens slå vår sista straff :) Det finns typ inget skönare än att vinna mot hovsta, och speciellt om det är i en semifinal i Örebrocupen.
Sen var det dags för final mot Skyllberg. Aningen nervöst med tanke på att vi förlorade med 2-1 mot dom i cupens första gruppspelsmatch. Men det var jämt i finalen, men i den 22a minuten lyckades vi sätta 1-0! En perfekt hörna, det såg otroligt inövat ut faktiskt. (Det var det dock inte, hehe) Fy fasiken vilken känsla alltså.
De sista tre minutrarna gick otroligt sakta, som vanligt när man leder alltså. Men vi höll i :D

Ja, stolt är bara förnamnet. Vi visade verkligen att vi kan spela fotboll och som ett lag. Det var fantastiskt. Och det är faktiskt lite häftigare att vinna som tränare, för det är ju jag som har lärt dom ;)

Nu ska jag bara njuta hela kvällen! :)


GULDLAGET! :D

Kommentarer
Postat av: Richard

Ett stort grattis till dig och laget! :D

2011-01-03 @ 12:25:36
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0