O helga natt och måndag

Igår var jag och kollade på O Helga Natt med Lovisa, Andréa och Agnes. Det var väldigt trevligt, trots att vi bara såg det på storbildsskärmen. Men vi hörde ju allt live, det är ju bättre än ingenting. Men Lovisa fick SE Måns på riktigt i alla fall. Så hon var glad :)
Någon som inte var glad var tanten som stod bredvid oss. Hon blev tydligen lite störd över att vi stog och pratade med varandra, för det var tydligen det enda som hördes. Stackarn, vi försökte i alla fall vara tystare efter det. Men hon såg fortfarande sur ut..

Sen gick vi hem till Petters nya och väldigt fina lya. Där bjöds det på glögg (för dom som dricker det) och konstiga Youtube-klipp. Även S.O.S (sällskapsresanfilmen) började rulla, men jag var tråkigt nog tvungen att dra mig hemåt. Jag var sjukt trött och var tvungen att läsa lite i några böcker. Inte för att det blev så mycket av med det, men jag gjorde ett tappert försök i alla fall.

Idag är det måndag - ny vecka, nya möjligheter.
Dagen började med en sjukt bra föreläsning. En ~70-årig kvinna med en tröja med får på som har jobbat med samhällsarbete i typ 40 år ungefär överallt på jordgloben. Hon var så inlevelsefull och berättade saker hon varit med om i arbetet. Otroligt intressant och sjukt bra, helt enkelt! Fler såna föreläsningar, tack!
Efter lunch hade vi grupphäng ett tag och brainstormade och skissade lite på projekt 2. Vi kom dock fram till att vi alla behövde läsa lite mer kurslitteratur. Så resten av dagen har jag spenderat med att plöja genom en 150 sidor lång bok om forskningsmetodikens grunder. Helt okej intressant, men det blir lite mycket. Så det återstår att se hur mycket som faktiskt har fastnat när jag vaknar imorn bitti.

Nu planerar jag att somna tittandes på CSI.

/ A

PS. Om man är intresserad av att se bilder från överraskningsfesten i fredags så finns det ett gäng på min vän Richards hemsida www.thestorm.se (under fliken bilder, såklart!) Sjukt bra bilder, speciellt den som påminde mig om att jag drack bål ur själva bålskålen, haha. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0