Pluggvecka

Mycket att göra jämt och ständigt, hej och hå. Då prioriteras inte bloggen tyvärr..
Men nu så har jag lite tid över.

Veckan har mestadels bestått av plugg, vi har haft två sjukt bra föreläsningar den här veckan. Den ena tror jag att jag har berättat om, men den vi hade i tisdags var galen! Herr Starrin har inte föreläsningar, han har förehållningar (föreläsning+underhållning=förehållning). Och ja, han levde upp till det. Han gjorde entré till storslagen musik, han hade skotskrutiga byxor och en otroligt oreange tröja och efter 10 minuter av förehållningen fick vi alla ställa oss upp och sjunga Pippi Långstrump-låten a capella. Sen läste han en bit ur Pippi Långstrump, när hon är i skolan och träffar Fru Rosenblom. Han var så himla mysig och man ville inte att föreläsningen skulle ta slut. Sådana föreläsningar vill vi har mer av.
Annars har det mest varit grupparbete, vi har börjat med projekt 2 där vi ska lägga upp undersökningar och en handlingsplan för samhällsarbete i ett fiktivt bostadsområde. Väldigt intressant, men svårt då vi inte har riktig koll på vad det egentligen är vi ska göra. Men vi har kommit en bra bit på väg, vilket är bra för det innebär att det kan bli lite jullov i alla fall.
Idag har vi haft seminarium, det gick bra som vanligt, men det var typ 2 veckor sen vi skrev svaren på de där frågorna så det blev lite hackigt. Men det var lika för alla, alla grupper ligger före schemat. (För att alla vill ha jullov)
Efter lunchen åkte jag hem och storstädade mitt rum, det behövdes verkligen, så nu är det rent och fint. Jag bäddade rent också, så nu är det Hammarby i hela sängen. Me likee!
Jag har även spenderat dagen med att läsa hur mycket som helst för att få in vettiga referenser i en del av det vi har skrivit. Sjukt bra grej, att först skriva massa - sen läsa litteraturen för att få in referenser, hehe.
Vi har även fått ut litteraturlista för nästa termin, och om jag skulle köpa alla böcker till första delkursen i nyskick så skulle det kosta 3500 kronor. Så nu blir det till att jaga begagnade böcker.

Jag är lite irriterad på kanal 5 också. Det är finaldags i Biggest Loser USA nu, men i USA är det ett tvåtimmarsavsnitt, men kanal 5 visade bara första timmen av det idag. Problemet är att de visar inte BL på fredagar, så nu får jag vänta ända tills måndag på att resten av finalen visas. Sjukt ovärt!!

Just, igår fick jag för mig att räkna mynten som jag har sparat den här hösten. Det var sjukt nice, för jag har lyckats spara ca 1000 kronor i bara mynt. Sjukt bra grej, för man märker ju inte direkt av det i ekonomin. Fickpengar till sommarens utlandsresa kanske? Oh yes!


/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0