Tacobuffé, kaos och helgens händelser

Igår åt jag tacobuffé, idag åt jag tacobuffé. Jag tror jag kommer vara mätt hela helgen, fy sjutton vad mycket mat det blir. Det var egentligen inte meningen att det skulle bli två dagar i rad. Men jag hade ingen matlåda igår och en i klassen skulle gå och köpa taco så jag hängde på. Christopher blev avundsjuk och vill också ha det någon dag. Och igår när jag kom hem orkade jag inte göra matlåda, och idag vid lunch följde jag bara med C till tacobuffén för att jag inte ville äta själv såklart. Så kan det gå, men det är jäkligt gott och sjukt billigt. 50 kronor för en buffé liksom, bra deal!

Annars är det kaos i skolan, vår studiehandledning är virrig och lärarna verkar inte kommunicera med varandra. Så grupperna gör olika på projektet som ska in efter jul, och man vet inte riktigt vad som är rätt eller fel. Båda kanske är rätt, antagligen. Men det är så tröttsamt, för allt är så virrigt. Men vi blev i princip klara idag, tror jag. Vi vet ju inte. Det är irriterande.

Så nu tänker jag ta helg, jag tänker inte ens lägga ner en enda tanke på skolan och projektet. Imorgon ska vi klä granen och göra marsipangrisar, fast jag vet inte, jag kanske gör en krokodil eller giraff. Mycket coolare. Sen på kvällen ska Micke och Johanna bjuda på 30-årsmiddag, och jag har en sjukt bra present till min bror, hoppas han blir glad :) Sen blir det nog julavslutning på frimis, vi får se helt enkelt. Men skulle vara kul att gå dit en stund i alla fall.
På söndag blir det jobb för hela slanten, julkortstider ni vet. Mycket att göra helt enkelt, men så länge jag slipper julkortssorteringen så är jag glad. För det kan vara det mest långtråkiga jag någonsin har gjort, speciellt att handstämpla de oformbara korten.
Men jag har skickat 8 stycken julkort, det får faktiskt räcka. Jag skickade helt enkelt bara till dom vars adresser jag hade i huvudet, så jag inte behövde lägga ner så mycket tid på det. Bra grej! ;)

Nu ska jag stryka lite pärlor sen kolla på Gladiator :D

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0