Julen!

Hej och hå, nu är snart julen slut för i år. Ganska skönt måste jag säga, även om julen har varit väldigt lugn och trevlig. :)

Måndag till torsdag jobbade jag mest, jösses vad julkort folk skickar. Men det flöt på ganska smärtfritt i alla fall, förutom i torsdag när jag körde två gator i vivalla och höll på att frysa halvt ihjäl. Det var helt galet, jag var ute i cirka 2 timmar och när jag kom in igen hade jag ingen känsel i mina fingar eller tår. Jag fick spola varmvatten på mina fingrar i flera minuter och gå runt i bara strumplästen för att jag inte fick på mig mina vanliga skor. Ja, så kan det vara, men jag tinade upp till slut.

Efter jobbet i torsdags åkte vi hem, åt god mat och hade julafton här hemma. Vi brukar alltid ha lilljulafton den 23e här hemma, mest för att vi typ inte är hemma på julafton nu förtiden. Så vi hade julklappsutdelning och jag fick en hel del grejer. Inception på DVD, Smygande Islamism av Alf Ronnby (bok), en T-shirt, parfym, kollegieblock, pennor, sudd och ett gäng notepads. Så helt enkelt väldigt bra klappar, speciellt Inception!

Julafton då. Jag tog en välbehövlig sovmorgon, riktigt nice. Sen vid 14 åkte vi och hämtade mamma på sitt jobb sen bar det av ut mot Frövi :) Där tittade vi på Kalle Anka, åt massa julmat och julgodis och spelade spel. Jag fick en väldigt fin nyckelring som Sandra hade gjort :) Att vara i Frövi på julafton är fantastiskt trevligt och mysigt!
När vi kom hem gick vi hem till farmor och farfar en stund för att julfika. Men vi blev inte så långvariga där, julkoman slog till litegrann tror jag. Men jag är väldigt nöjd med min julafton och avslutade kvällen med Tomten är far till alla barnen. Väldigt nice! "Men för i helvete, dö tomtejävel!" Haha så bra!

Gårdagen började med städning av rummet, det började nog bli lite ohälsosamt härinne plus att det stod väskor och andra saker ungefär överallt. Så det var välbehövligt. Mina föräldrar fick en pärltavla på Elvis i julklapp så vi klistrade den igår så den kunde hängas upp, bild på det kommer. Det där med att klistra tavlorna är en mental prövning vill jag lova. Limmet är ungefär som Konrads kalasklister, har det en gång fastnat så har det fastnat. Så om det blir snett är det kört, då får man pärla om och ha sig. Därav en mental prövning, men det gick bra igår.
Vi hade även syster Malin och hennes man Patrik här på middag igår, det var väldigt trevligt. Men det blev inte så långvarigt för mig eftersom jag skulle till Strömpis! Men först bar det av hem till Anna och Henrik för lite förfest med en hel hög av människor jag aldrig träffat förut, men det var trevligt.
Sen drog vi till Strömpis, eftersom vi hade biljetter så kom vi in utan att stå i kö. Otroligt skönt. I början var det rätt lite folk med runt 23 var det packat med folk. Det var fan folk överallt, men jag träffade typ halva mitt gamla fotbollslag, lundbyfolk och några från gamla gymnaiseklassen. Så det var ju väldigt trevligt.
Sen någon gång vid halv ett tiden gick jag och Linnéa till baren för att köpa något stärkande och så stog det en shot på bardisken. Jag tror Linnéa kände bartendern så hon frågade vad det var. Han svarade aldrig på det tror jag utan sa bara att vi fick ta den om vi ville, så vi delade på den. Fy fan säger jag bara, det visade sig vara en flatline (sambuca, tequila och tabasco). Det brände, det var äckligt, det var jobbig eftersmak och helt plötsligt blev man aningen onyktrare. Men fan, det var bara att köra på.

Jag kom hem klockan 3 och är svinigt trött och aningen bakis idag. Så jag ska inte göra något ansträngande idag - plugga lite, kolla på Inception och läsa.

Imorn är det Örebrocupen! :D

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0