2010 is tha shit!

Nu är det inte så värst många timmar kvar på 2010. Det har varit ett väldigt händelserikt år, det må jag säga. Men det har antagligen varit det bästa året i mitt liv, 2011 kommer i alla fall få jobba hårt för att slå 2010 ;)
Men en summering kanske är på sin plats..

Det nya året firades in hos Jenny och Fredrik och kön till att få en taxi kändes oändlig.
     Några dagar senare åkte vi tillbaka till Oslo och möttes av en 7 grader varm lägenhet, inte så skönt, men väldigt ekonomiskt. Jag åkte runt till ett gäng olika dagis och träffade massa mysiga barn och vi drack stora mängder vin på Aker Brygge. Men den sista februari packade vi våra väskor och sa hejdå till Bob och flyttade hem till Örebro igen.
     Efter några veckor i Örebro packade vi väskorna igen och åkte till Asien. Vi landade i Kota Kinabalu efter ett gäng timmar på resande fot, vi slogs av den asiatiska värmen och bodde på ett sjukt nice hostel. Vi hängde runt på paradisöar i Tunku Abdul Rahman National Park där vi träffade en varan, ett gäng maneter och Lovisa såg en grön giftig trädorm. Vi träffade John och Gustav som också var i Kota Kinabalu och vi lärde känna Tobbe och Lisa :)
     Efter några veckor i Kota Kinabalu åkte vi vidare till Sepilok, 5 timmar med en busschaufför som inte visste vad trafiksäkerhet innebar. I Sepilok bodde vi på hotell med en pool och en föreståndare (?) som drack absolut vodka. Grejen med Sepilok var ju att kolla på orangutangerna som finns där. Det kan ha varit det häftigaste jag någonsin har gjort! Galet! Jag lyckades även få brännblåsor där, vilket ledde till en smärta som jag inte ens önskar min värsta fiende (alltså tränaren i Adolfsbergs IK F98), fy sate! Sen var det dags att åka tillbaka till Kota Kinabalu för att flyga vidare till Flippan. (Behöver jag ens säga att vi flög tillbaka till Kota?)
     På Flippan skulle vi volontärarbeta på Mari-it, det blev kanske inte så mycket arbete, men god och mycket mat fick vi iallafall! Men vi åkte till ett ställe med massa grottor som vi gick runt i. Vi sprang runt i flipflops vilket inte ger något fäste, och i den här grottan fanns det smitsamma fladdermöss och hoppande skorpioner. Haha, det var väldigt spännande. Mina flip-flops gick sönder och jag sprang runt barfota istället och när vi kom ut ur grottan fick jag parera en ilsken orm som helst av allt hade velat bita mig i foten.
     Sen var det dags för mig att åka hem och Lovisa till USA. Men i samma veva fick Eyjafjallajökull på Island för sig att börja spruta ut lava och aska och lamslå flygtrafiken i Europa. L kom dock iväg till USA men jag kom inte hem och Maja-Malin kom inte till USA. Så Lovisa var själv i San Francisco och levde O.C.-liv medans jag satt fast i Manila och blev vän med städerskan på hotellet och slogs mot kackerlackan på mitt rum. Jag såg Shutter Island på bio två gånger, läste Bridget Jones ungefär 50 gånger och hängde på ett internetcafé där 20 ungdomar spelade WoW utan hörlurar på högsta volym. Det var faktiskt ganska segt att vara själv i Manila, men efter en vecka fick jag äntligen åka hem och jag har aldrig varit så glad över att vara i Örebro som jag var den 24e april.
     Direkt när jag hade kommit hem började jag jobba på posten och gjorde det hela sommaren, förutom den veckan jag var i Tylösand på campingsemester med Andréa och Andreas. Det var sol en dag, vi var på Ullared två gånger och jag upplevde mitt livs värsta parti Monopol. Men det var trevligt ändå.
      Sen tog jag steget in i studentlivet, vilket har varit väldigt spännande. Verkligen en helt ny grej. Men det har gått bra hitills och det är väldigt trevligt att ha lärt känna nya människor. Det bästa med universitetet är att man äntligen läser något som man verkligen är intresserad av, något som man verkligen kommer ha användning för i framtiden. Det är fantastiskt. Så hösten har varit väldigt givande.
     Vintern gjorde ett tidigt intåg i år och jag vet inte hur mycket jag har svurit över att kollektivtrafiken i den här staden inte fungerar. Men så är det. Jag har fyllt 21 år och mina vänner styrde en överraskningsfest. Och överraskad blev jag, jösses! Jag hade nog hjärtat i lungorna där ett tag. Men ja, jag har sjukt bra vänner, det är sanningen. :D
      Året avslutades med kanske det bästa någonsin, guld i Örebrocupen inomhus. Helt galet fantastiskt. Tjejerna är så värda det och jag har aldrig varit så stolt i hela mitt liv tror jag!

Ikväll blir det fest med pompa och ståt i Almby hemma hos Fridis! Jag firar både guld och nytt år!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

/ Amanda

PS. Jag har gjort en lista med Årets Låtar Tvåtusentio, så lyssna på den! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0