Vadet och julkorten

203 dagar utan läsk, 203 dagar utan godis, 203 dagar utan onyttigheter (om man inte räknar med fika, men vi är ju studenter så vi räknar inte med fika.)
203 dagar har passerat och vi har båda klarat vadet. Fan vad bra vi är! Det var jobbigt i början, men sen har det rullat på bra. Fast det har varit jobbigt då och då, det kan jag faktiskt medge. Jag tänker på sega förmiddagsföreläsningar i skolan då man bara önskat att man fick slurpa i sig en cola eller en energidryck. Men det har gått bra utan.

Men nu är det jul, jullov och nyår och då ska jag dricka julmust och äta upp allt godis jag fick på min födelsedag. Men sen efter nyår ska jag köra lite på samma linje, inte så stenhårt som det har varit via vadet, men nästan. Det blir bra :)

(Passande nog fanns det massa godis på jobbet idag, hehe)

Just nu är det julkort som gäller i mitt liv, gårdagen spenderades på jobbet och hela eftermiddagen och halva kvällen idag har jag spenderat på jobbet. Endast med julkort i mina händer. Jag blir alltid lika fascinerad när folk har skrivit helt fel postnummer på skickade kort och att det verkar som att folk skickar julkort till folk de inte pratat med på flera år, för de har inte bott på adressen på flera år. Det är spännande, helt enkelt. Men så kan det gå. Och enligt någon slipsnisse ska man hinna med att kamma upp 900 julkort i timmen, vilket skulle innebära att jag idag har kammat upp cirka 3000 julkort, jag tror dock inte på detta, jag skulle tippa på att jag har kammat upp mellan 2000-2500 kort, det är inte möjligt att få upp 900 på en timme. Fast vad vet jag..
Jag har i alla fall fått tre julkort hitills, men hoppas på fler. För jag har ju faktiskt skickat 10 stycken, så kom igen nu! ;)

Nu ska jag kolla på Uppesittarkväll med TV4 Sport! :D

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0