Från och med idag skrattar jag oturen i ansiktet!

Det är spännande, för den 23e juli har de senaste fyra åren innehållit saker som gjort mig helt säker på att det är min personliga fredag den 13e. Det började ju för 4 år sedan då det egentligen var en väldigt trevlig dag men som mest bara var början på 2 års rent helvete. Men det där är jag förbi nu, men ändå har det varit en otursdag.

Så jag bävade inför dagen och tänkte först att jag antagligen skulle ramla ur kanoten, köra av vägen med postbilen och/eller göra ngt extremt dumt på Fridas fest.

Men sen tänkte jag att idag ändå kändes som början på något som inte är otur. Alltså det positiva tänket, och jag tror fanimej att det positiva tänket gjorde detta till en bra dag, en dag som inte betydde otur, utan som bara förde bra saker med sig.

Paddlingen gick fantastiskt bra och Josefin är en av världens bästa människor. Vi träffas alltför sällan och det är  synd. Men vi hade en väldigt trevlig förmiddag med näckrosplockande från kanoten och spännande försök att ta kort med hennes kamera och matande av änder. Och seriöst, vi lärde faktiskt änderna tricks.

Jobbet gick bra, och jag låg hela tiden före tidsschemat även fast jag nästan hela tiden körde i rätt hastighet. Det var nog första gången det hände, men en polisbil skrämde mig igår, big time! 

Fridas fest var fantastiskt bra och innehöll mycket trevligt folk. Dock en väldigt svår musikquiz som mest innehöll sådana låtar som jag inte alls har någon koll på. Krogen var väldigt trevlig (jag går inte på krogen på ett helt år, sen är jag på krogen två ggr på en vecka, spännande!) och saker och ting fick en väldigt spännande utgång helt enkelt. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Summan av kardemumman är att den 23e juli aldrig mer ska få vara en otursdag, positiva tankar övervinner allt och gör livet bättre.

Gud, jag mår nästan oförskämt bra. Jag gillart!

Jag har kommit över det så jävla hårt och det finns ingen bättre känsla!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0