Plugg, abstinens och AC

Ja, då ska man börja plugga då. Spännande - verkligen. Jag är ganska taggad ändå, det känns verkligen som att det är nästa steg här i livet. Fast det känns lite läskigt också, ungefär som när jag skulle börja på gymnasiet och inte alls visste hur livet skulle bli. Det blev ju förjäkla bra (kemin till trots) så det här känns ändå rätt chill.

Och jag gillar mest att Andréa taggar fikat, redan nu. (Tur att vi strök fika från förbjudet-listan i vadet)

Och så är VM slut, och det fick en galet spännande avslutning. 116 minuter tog det för Spanien att göra matchens första mål och avgöra finalen. Det var fantastiskt, jag hoppade upp och ner i soffan och grät en skvätt när domaren blåste av. Jag är så fjölig vad det beträffar fotboll ibland, men jag blir så glad när rätt lag vinner. Hade Holland vunnit så hade jag bojkottat fotboll ett tag. Mer ovärdiga vinnare hade man fått leta efter, de gick ju bara in för att skada spelare och inte spela boll överhuvudtaget. Nej, både Van Bommel och De Jong borde ha blivit utvisade i första halvlek (totalkapning av Iniesta och dobbar i bröstet på Alonso). Någon måtta får det ju faktiskt vara, men sen blev det ju den varningsrikaste VM-finalen någonsin. Galna holländare..

Annars svettas jag mest i postbilar, det är härligt. Ingen AC här inte, vad ska man med det till? 38 grader i bilen är ju fantastiskt nice! Men man ska faktiskt inte klaga, inte efter den sinnessjuka vintern som vi genomled.

Så vad gör man när det inte är VM längre då - när VM-abstinensen slår in? Aftonbladet tipsar om isländska cup-kvartsfinaler, massage och hångel. Jag håller mig till VM-soundtracket och fenomenal läsning i form av VM-boken 2010 där det står om alla VM genom tiderna.
Och imorgon ska vi till O'learys och dricka vi-har-kommit-in-på-universitetet cider.
Abstinens? Nej, aldrig..;) Bara 4 år kvar till nästa VM ju!

Jag kom just fram till att när nästa VM startar då har jag pluggat klart..galet! Speciellt som det känns som igår Italien tog sitt guld 2006. Åh hej och hå! Tiden går så fort när man har roligt. Och nästan jämt har man roligt (som L brukar säga).

/ A som i abstinens och AC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0