Bio och kulturnatten

Jag var ju på premiären av Harry Potter i onsdags, den var bra! Jag kommer ju inte ihåg boken, så jag kan inte säga huruvida den stämde bra överens med bokens detaljer. Men det är säkert bara bra, annars sitter man och stör sig på sånt.
Men jag tyckte den var riktigt bra. Den innehöll humor, tårar och rena skräckupplevelser. Att det har börjat bli lite humoristiska inslag i Harry Potter-filmerna är bara bra. Det gillar jag. Personer dör ju litegrann i den sista boken, och det är bara hemskt. Jag fick verkligen anstränga mig på ett ställe för att inte börja stortjuta. Typiskt mig. Och jag har extremt dåliga nerver, är jävligt lättskrämd och mörkrädd. Allt detta ledde till att jag blundade flera gånger under filmen. Det är en väldigt mörk film och allt händer i mörker och så är det läskigt. Det enda jag verkligen kan säga är att jag är sjukt glad att det inte var 3D. Då hade jag seriöst fått hjärtstopp och dött på plats.
Men som sagt, bra film! Sjukt värt!

Och den 25:e december kommer nästa Narniafilm! Äntligen! Jag tror jag ska läsa boken, för att få lite koll på det hela. Men den verkar spännande och jag ser fram emot den.
Och Disney kommer med en ny film snart också, den handlade typ om Rapunzel. Men den verkade riktigt rolig och den är i 3D, jag tror jag ska gå på den faktiskt. Jag har inte sett någon film i 3D än, men jag vill verkligen göra det. Så länge den inte är läskig ;) Men jag är fortfarande sur över att SF inte visar Step Up 3D på bio i Sverige. Vad är grejen med det egentligen. Trött blir jag!

Idag har jag hängt med Frida, vilket inte är något som händer allt för ofta, tyvärr. Vi fikade på och uppdaterade oss på varandras liv :) Sen hängde vi runt lite på Kulturnatten. Min bror spelade på Bio Roxy, han och en av hans gamla elever från Karro hade ett litet nummer. De spelade improviserad musik till en Stop-Motion film. Sjukt häftigt, och riktigt bra. Jag blir bara mer och mer imponerad av min bror för varje gång jag ser honom uppträda.

När jag till sist gick till bussen för att åka hem slog det mig att stan var full av onyktra 18-19-åringar som hade siktet inställt på Frimis. Sean Banan var där ikväll. Helt sjukt att han kan dra så stor publik, han är ju inte speciellt talangfull. Men, så kan det vara..

Morgondagen ska jag spendera med att sooooova, pärla och kanske plugga lite grann.

Ha det på badet!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0