UPPSALA!!

Nu är jag hemkommen från Uppsala. Det har varit en fantastiskt bra helg, verkligen kvalitettid med Lovisa. Sjukt bra grej, det är på tok för lite Lovisa i mitt liv nuförtiden. Vi bodde ju liksom ihop för ett år sen och spenderade massa tid i Asien tillsammans. Men som sagt, bra helg! Synd att det inte är fler dagar på helgerna, jag hade inte tackat nej till några dagar till i Uppis. Det har mest regnat och varit riktigt tråkigt novemberväder, så det blev ingen guidad tur i staden, det får bli en annan gång. För jag kommer verkligen att åka dit fler gånger!

Men det började ju väldigt spännande i fredags. Jag kom i bra tid till stationen då vi fick sluta lite tidigare. Jag gick på tåget och satt och väntade på att tåget skulle rulla iväg. Men det blev en timme försenat, för att lokföraren blev hastigt akut sjuk (som de uttryckt det). Det känns som att det är något som bara händer när jag reser. Är det inte vulkanutbrott så är det sjuka lokförare. Men den här gången blev jag bara en timme sen, inte en vecka. Och det var ju tur det ;)
Men fram kom jag till slut och blev mött av Lovisa. Vi gick hem till hennes studentlya och lämnade väskan och åt lite mat. Hon bor väldigt fint måste jag säga. Väldigt studentigt och mysigt. Sen tog vi bussen hem till Michelle där hennes tentafest var i full gång. Sjukt nice att träffa Michelle också! Det var inte igår. Vi var kvar där i några timmar och hängde, träffade hennes klassisar och lyssnade på musik.

I lördags åt vi tre lunchbuffé bestående av kinamat och sushi. Gott var det. Sen åkte vi hem till Michelle och pluggade litegrann. Eller Lovisa pluggade med hjälp av Michelle, jag gjorde bara ett tappert försök men Svenska Cupen-finalen mellan Hammarby-Helsingborg var mycket mer spännande. Det gick inte så bra då Helsingborg gjorde 0-1 i typ 82a minuten. Men en andra-plats i Svenska Cupen är inte fy skam för ett Superettanlag. Så jag är ganska nöjd ändå.
På kvälllen åkte vi hem till Lovisas klasskamrat Mårten och såg på en norsk film som heter "Mors Elling". Sjukt störd film, den första filmen om Elling ska tydligen var mycket roligare. Så den får jag nog ladda ner och se på. Men sjukt kul med film på norska. Sen såg vi på Social Network, dålig kvalite och ingen text. Men den var ganska bra, intressant att få se storyn bakom det beroendeframkallande Facebook.

Idag har vi bara chillat hemma hos Lovisa. Vi skulle egentligen ha gått en tur i Uppsala, men det trista novembervädret satte som sagt stopp för det. Istället har vi pluggat, pratat och spelat lite kort. Mycket mysigare än att gå runt i regnet.
Sen var det dags att åka hem, tråkigt nog. Men hemresan gick lite smidigare, allt var i tid och ingen var sjuk. Skönt det!
Men jag saknar redan Lovisa och tycker det är skönt att hon har klarat sina tentor så att hon har fyra veckors jullov så jag får träffa henne då!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0