Vad händer?

Idag har jag hängt med min grupp några timmar på eftermiddagen för att skriva lite på ett av alla seminarier vi ska ha de kommande veckorna. Det gick relativt bra, men det känns som att allt tar lite längre tid när boken man läser är på engelska. Först ska man läsa, sen ska man förstå, sen ska man tolka, sen ska man översätta till svenska och sist men inte minst ska man få till en snygg och formaliakorrekt text. Oj oj oj, helt galet.
Men innan jag träffade gruppen på stadsbiblioteket åkte jag upp till universitetet för att hämta ut min tenta. Jag har varit sjukt nyfiken ända sen igår kväll på hur många poäng jag fick. Det visade sig att jag hade fått 25 poäng, precis mittemellan G och VG. Så det känns skönt faktiskt.

Resten av dagen har jag spenderat med att göra absolut inget vettigt. Kollat på TV, spelat FIFA och förlorat i Chicago.

Helgen består av lite smått och gott. Imorgon ska vi tydligen julpynta på Posten och jag ska göra eftersändningar - vilket betyder lite extra pengar. Det är nice!
Sen ska vi hem till farmor och farfar på kalas, farfar fyller nämligen 84 år imorgon. Så det ska bli trevligt.
På söndag är det match med tjejerna mot ÖSK Söder, det kan bli spännande. Jag får för mig att dom är riktigt bra. Men vi ser den här säsongen som träning, med tanke på att de andra lagen är ett år äldre.
Sen ska jag självklart plugga också, jag har hur mycket som helst att läsa. Böcker, artiklar och ännu fler böcker. Det tar snart stopp i min hjärna tror jag. Hej och hå!

Och om en vecka fyller jag år. Jösses vad tiden går fort. Det är helt galet. Det går så jäkla fort. Jag hinner knappt med, men det gör inte så mycket. Jag har ingen ålderskris i år faktiskt, skönt det! 21 känns väldigt mediokert och lite halvtråkigt. Jag gör ingen stor grej av det. Jag har planer på att ta ett glas med mina vänner på fredag för att fira och nästa söndag kommer släkten och säger grattis. Det får duga.
Jag har ingen lust att ha en fest. Jag tänker att när jag flyttar hemifrån kan jag ha en brakfest, liksom baka in inflyttningsfest med några års födelsedagsfester. Det blir bra ;)

Nu ska jag kolla på One Tree Hill! Woooo!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0