Wahlberg och pärlorna

Har försökt plugga lite idag, men det är svårt när man saknar en bok. Man vet liksom inte hur mycket det är meningen att man ska hitta i artikeln. På tal om artikeln så var den intressant, på det sättet att Wahlberg som skrivit den inte kan ha tänkt så mycket på korrigeringen. Jag har två bra exempel:

"200-talets samhällsarbetare har att ta ställning till en mer komplicerad..."

Ja, det ska alltså stå 2000-talet..bra där!

"..hos lämpliga projekt7verksamheter med samhällsarbete..."

Ja, jösses. Och så drillar våra lärare oss i konsten av skriva korrekt..

Men för att återgå till seminarieuppgiften så börjar jag bli orolig över att jag inte hinner få den boken jag behöver i tid. Då är det tur att man har klasskamrater som är snabba med att göra klart uppgiften. Jag får nämligen låna den boken av Frida i min klass. Men bara från imorgon till fredag, men det är faktiskt bra. För jag vill helst vara klar innan helgen, så bra med press! :D

Promenaden i vinterlandskapet idag var givande. Jag halkade till och sträckte ryggen och fint ont i knät. Men annars var det fint. ;)

Tänkte ladda upp lite mer bilder på pärlor. I början hade jag tänkt att starta en egen blogg till pärlverken men nu tänker jag att jag lika gärna kan ladda upp det på den här bloggen. Så här kommer lite:


Lightning McQueen från filmen Cars


Sally från filmen Cars


En glad liten elefant


Ghostbusters!


Daffy Duck!


Bugs Bunny!


Yoshi från Super Mario


Snobben och hans vän (ibland pärlar jag utan att stryka det sen, speciellt
när det går åt lite för mycket pärlor)


Mr. Cullen himself in black and white. Såld till Andréa! ;)

Ja, det var det jag har gjort sen sist. Och nu när det är snö ute får jag börja pärla lite julprydnader. Har lite smått och gott på gång :)

/ A


Kommentarer
Postat av: emelina

ÅH SNOBBEN! en sån ska jag göra!!!! Woodstock heter fågeln hihihihi

2010-11-11 @ 08:41:06
URL: http://fooppiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0