Frisk!

Jag är nästan helt frisk nuförtiden, bara lite efterdyningar av förkylningen. Men jag har inte ont i halsen eller öronen. Så det är kanoners helt enkelt. Skönt att äntligen må bättre. Nu hoppas jag på friska dagar resten av 2010.

Skolan rullar på, ganska bra faktiskt. Vi håller mest på med grupparbetet nuförtiden som innebär två projekt, det ena större än det andra. Det går faktiskt bra, vi ska spendera hela dagen på Stadsbiblioteket imorgon och komma igång ordentligt med projekt nummer 2.

Idag har vi haft samtalsövningar i skolan, vilket är ungefär som rollspel. Idag var det två olika scenarier och jag måste påstå att det andra utvecklades på ett minst sagt intressant sätt. Sara och Sofia i min grupp var socialarbetare, jag var en mamma till en 14-årig tjej som skolkade osv som Johanna spelade. Jag är fortfarande helt knäckt, Johanna gick in bra i den rollen alltså. Jag hoppas verkligen inte att jag någon gång har en 14-årig dotter som beter sig så. Haha fy fan, det var galet. Och väldigt svårt att hålla sig för skratt, synd att vi inte spelade in det. Hade blivit en youtubesuccé tror jag ;)

I lördags var jag hemma hos Jenny och Fredrik på fest, det var väldigt trevligt. Jag var inte 100% frisk då men kände verkligen att jag var tvungen att komma ut litegrann. Efter festen träffade jag Johanna och åt pizza på Grill Corner, vesuvio med pommes frites på. Det är precis sådan mat som man bara bör äta typ en gång i halvåret. Men gott var det..

Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt och kolla på Beverly Hills. Jag kollar just nu på säsong 9, och säsong 2 damp ner i postlådan idag. :D Yey! Så nu är det bara 5 säsonger kvar att köpa, bra grej!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0