Häxjakt och debattinsändare

Jaha, tydligen så har polisen gripit någon nu. Eller ja, igårkväll greps någon. Och idag vid lunchtid hade det spridit sig över hela Facebook vem det är. Vad han heter, vart han bor, vad hans pappa jobbar med osv.
Jag är inte emot att den som har begått alla dessa förfärliga brott hängs ut. Men tänk om den här killen som är gripen visar sig vara oskyldig. Hur ser hans liv ut sen då? Inte så nice kan jag tänka mig.
Nu har ju dock Örebropolisen gått ut och sagt att man har tekniska bevis mot den här killen, men jag tycker ändå det är lite obehagligt att han redan har hängts ut på hela Facebook. Bara genom att läsa statusrader och kommentarer så vet man så mycket om den här killen. Jag vet till och med vilka han gick i samma klass med på gymnasiet.
Det är faktiskt lite skrämmande. Men folk får väl hållas. Jag tycker bara det är lite fel att hänga ut någon innan den har blivit dömd för själva brottet, eller i det här fallet brotten.

Nog om våldtäkterna och överfallen, jag har tröttnat lite, det är allt folk pratar om. Jag måste nog ringa till Uppsala snart och prata med någon som inte bara pratar om det här. Man blir ju knäpp.
Men även fast dom har gripit en kille för det här så har jag svårt att känna mig helt trygg. Det känns som man har blivit ordentligt omskakad.

På tal om ingenting så skrev jag en insändare till NA för ett tag sedan om den bristande kollektivtrafiken i den här staden. Idag var den i tidningen, på debattsidan. Spännande värre. Ena dagen i TV, andra dagen i tidningen. Jag undrar mest om det verkligen kommer bli någon debatt om det jag skrev.
Det komiska är att det faktiskt var flera veckor sedan jag skrev den där insändaren, och nu har ju tidtabellen ändrats och det är inte alls lika omständigt att åka buss. Men ja ja, jag var ju arg då så jag kan fortfarande vara lite arg nu, om det behövs.

Peace!

Kommentarer
Postat av: emelina

jo det är omständigt när bussarna inte kommer eller åker förbi en. och i vinter så sa min kompis att det kan bli 40 minus. då kommer ju knappast bussarna gå alls. fast iofs, då går ju inte jag ut!

btw jag är inte en av dom som tjatar om våldtäktgrejen. jag ska ju prata om leonardo hehehhehe.

2010-10-13 @ 15:09:22
URL: http://fooppiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0