Jobb..

Klockan 05.00 imorse började mitt alarm väsnas. Det är faktiskt inte speciellt mänskligt att gå upp så tidigt, men tur att TV3 är snälla nog att sända repriser av Cityakuten så dags så man får en vettig chans att vakna till liv.
Ja, jag har alltså jobbat idag, första gången på Posten sen Brev 2010 drog igång - det innebär kort och gott att vi delar ut posten senare för att vi får posten senare. Svårare än så är det inte, men ändå lite nya rutiner som inte är så lätt att hålla koll på när man inte jobbar varje dag.
Men det gick bra och det var faktiskt en bra grej att äta lunch innan turen, förr i tiden blev man lätt hungrig lagom tills man skulle springa i trappor och det mina vänner är inte en ultimat kombination. Jag vet inte hur många gånger jag har stått i en uppgång i Baronbacken och nästan svimmat av hunger.
Men som sagt, det har gått bra och det är skönt att jobba lite såhär ibland - man tänker inte alls på skolarbetet, man släpper allt. Riktigt skönt - därför har jag sagt till min far att jag vill jobba 2 dagar på "höstlovet". Jag har nämligen hemtenta den veckan och tänker att det kan vara skönt att släppa den litegrann, några timmar.

Förresten åkte jag bil till jobbet imorse, mina föräldrar ville inte att jag skulle cykla till jobbet klockan 6 imorse. Jag var inte heller så taggad på det - så istället fick jag stå i minusgrader och skrapa rutor imorse. Jag hade nog hellre cyklat. Plus att jag är jättedålig på att skrapa rutor (det blir ännu svårare när ögonen knappt vill hålla sig öppna), så jag såg nästan ändå inget på vägen till jobbet. Spännande start på dagen, faktiskt.

Ikväll blir det hemlagad pizza till middag och resten av kvällen ska jag spendera i min soffa och halvsova till någon bra film.

Och efter förfrågningar ska jag även leta på vår kamera och ta bilder på det jag har pärlat och lägga upp här.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0