Välkommen till Örebro - staden där du blir våldtagen...

Jag tycker det börjar bli lite läskigt i den här staden nu. För första gången i mitt snart 21-åriga liv så är jag faktiskt lite rädd för att gå ute när det är mörkt - åka hem efter en fest eller krogen. Det är knappt så att det finns på kartan, man håller sig inne så mycket som möjligt faktiskt.
Men det är det som gör mig mest förbannad, att en eller två män lyckas sätta en hel stad i skräck. Två män gör så att alla kvinnor är rädda, kvinnor i alla åldrar. Det spelar ingen roll om man är 20, 35 eller 65. Uppenbarligen. Det gör det hela ännu värre tycker jag.
Det är inte heller bara folk som är på väg hem från fester sent på natten eller dylikt. Nej, nu sker överfallen tidigt på mornarna, när folk är på väg till jobbet. Det är tyvärr sanningen, för min mor vet vem den 64-åriga kvinnan var, och ja - hon var på väg till jobbet..
Det är fan hemskt!

Ibland känner jag bara att om den där snubben skulle ge sig på mig så skulle jag bli så jävla förbannad. Så förbannad att det till slut skulle bli mer synd om honom än om mig. Det är så det känns i alla fall, men man vet ju inte vad som händer när man väl är i den situationen, man kanske blir helt paralyserad och tappar handlingsförmågan totalt.

Tvärsnytt var i alla fall på stan idag och intervjuade folk. Jag var en av dom, så idag har jag varit med på TV. Häftigt värre, ni kan få min autograf vid nästa tillfälle ;)

Och det värsta jag hört på länge måste vara det som var en del i inslaget på tvärsnytt tidigare ikväll. En boende på en gård på Karlslundsgatan har i över ett år försökt få ÖBO att sätta upp belysning på innergården, utan att något har hänt. Vad händer? Jo, ett av överfallen igårmorse skedde just på den gården. Trött blir man, hur svårt är det att sätta upp några jävla lyktstolpar? Speciellt med tanke på situationen som råder..

Nu ska jag läsa, vanlig litteratur faktiskt. Inte Payne, inte Skau och inte något annat sånt. Nej, jag ska fortsätta läsa min nya Camilla Läckberg-bok. Bra skit det där!

Seeya!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0