Gratis plastikkirurgi och tortyr..

Ja, dåligt med uppdateringar är det. Men jag trodde faktiskt inte att någon läste den här bloggen, där hade jag fel! Några stycken är det allt som kikar in då  och då. Trevligt!

I alla fall så har jag lugnat ner mig nu, jag var lite arg i det senaste inlägget, som ni kanske märkte. Domaren ringde faktiskt efter matchen om bad om ursäkt för att hon missat den där regeln. Det hjälper lite, men jag är fortfarande liiiite sur, vi skulle ha haft tre poäng. Men jaja, jag ska sluta älta det där..

Igår var jag på Ritz med Andréa, Anna och Henrik. Vi skulle se Hoeffmaestro, som jag aldrig har lyssnat på, knappt ens hört talats om, men tagga utgång liksom. Vi såg aldrig Hoeffmaestro, det blev en tidig kväll av diverse anledningar, men jag hade trevligt innan det och jag klarar mig bra utan Hoffis.

Idag har spenderat eftermiddagen med att plugga till seminarium nummer 3. Det känns lite som att jag har skrivit samma saker i det här som i nummer 1, fast med andra ord. Mycket frågor om makt, men shit, jag kommer att ha mycket makt när jag börjar arbeta som proffesionell socionom. Men lugn, jag ska inte missbruka den, för jag har skrivit flertalet gånger att det är fel med maktmissbruk.
Men det är spännande det vi håller på med nu, man får liksom ett hum om vad det är man ska göra. Väldigt intressant. Jag må klaga lite över att det är så mycket, men jag tycker faktiskt att det är roligt.

Idag har det även varit fotbollssträning. Jag har börjat med en massa övningar som går ut på att dutta, helt enkelt. Enligt tjejerna så är det rena tortyren för att dom inte kan så bra. Men jag ska "tortera" dom i ungefär 6 månader nu, varje träning, så ska dom få se att genom övning så lär dom sig. Det blir bra. Det finns dock nackdelar med duttning, och lite att vissa tjejer inte vet vilken kraft de kan få i ett skott när de får en ren vristträff. Jag stog nämligen och duttade lite och tappade kontrollen över bollen så att den flög mot en av tjejerna som tänkte att hon skulle sparka tillbaka den. Men en ren vristträff senare så kändes det som att den högra halvan av ansiktet skulle ramla av ungefär. Eller ja, känseln var ju helt borta.
Så vem behöver botox eller ansiktskirurgi när man kan vara fotbollstränare?

Imorgon ska jag göra ett inhopp på Posten och dela ut lite post i vivalla, sen tar jag helg!
Den kommer bestå lite plugg, Sandras 21-årsfest, fika hos farmor och farfar, match mot Hovsta och inte minst så ska man ju rösta. Jag har nog faktiskt bestämt mig för vad jag ska rösta på, men jag tänker inte säga det till någon före jag röstar. Jag orkar inte höra mer babbel nu, faktiskt.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0