Huvudvärken, ekonomin och politiken..

Det här med att plugga ger mig tydligen huvudvärk, konstant huvudvärk till och med. Väldigt spännande. Och konstigt, med tanke på att jag tycker det är roligt och spännande. Det har visserligen varit några riktigt intensiva dagar nu under introduktionen. Men det är mycket trevliga människor och allt har flytit på bra.
Nästa vecka har vi extremseminarie, och jag har ingen studieteknik what so ever. Men jag har i alla fall lagt upp ett litet schema så jag ska bli klar i tid och ha tid över för att finslipa. Tur att jag inte har något i skolan förrän på onsdag. Det är fan ganska chill. Ja, nej jag ska inte klaga, inte alls. Ska dock till campus imorgon och luncha med Fridis. Det är fördelen med att gå på universitetet. Mer tid till att träffa Frida, vilket aldrig händer annars. Upptagna kvinna!

Jag satt nyss och såg över mina finanser. För fyra månader sen var jag så pank så att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Nu har jag typ massa pengar, jag känner mig nästan rik. Jag har visserligen inte betalat datorn än, men ändå. Så på lördag ska jag ta en liten shoppingrunda och inhandla höstkollektionen. Me like!

Jag har pratat med Jossefin idag också. Det är spännande att höra hur livet i andra städer är. Örebro är ju som Örebro är mest, så här är det inte så spännande, tyvärr. Men i alla fall så pratade vi om politik och valet. Jag har ingen aning om vad jag ska rösta på och det kommer säkert att sluta med uteslutningsmetoden och det är ju inte ultimat alltså. Men hon sa massa vettiga saker som fick mig att tänka lite. Jag har fortfarande svårt för rött men blått tilltalar mig inte alltid så mycket..Äsch, det blir kanske bra. Jag ska springa runt i valstugorna, det får bli steg 1.

Nu ska jag läsa lite om psykosocialt arbete. Spännande!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0