Och så var det där med all litteratur...

Hur ska man hinna blogga mitt i alla studentlitteratur, undrar jag mest..
Känns som att det enda jag göra är att läsa, skriva, läsa, lyssna på föreläsare, läsa, skriva och läsa lite till. Fotbollen får jag trycka in i schemat. Men det är spännande..
Konstant trött är jag också, men det är nog för att tempot har dragits upp med typ 400 procent, minst. Posten är fan chill gentemot universitetet. Så jag ska jobba en liten sväng imorgon för att lugna ner mig ;)

Det är tydligen kaos på det där stället, för det mesta. Så jag åker ner några timmar imorgon och styr upp det hela lite grann.

Men tro inte att jag klagar på skolan och har en negativ inställning, nej nej. Jag tycker det är häftigt och spännande med skolan igen. Även om litteraturen är tung så är det intressant att läsa den. Och helt plötsligt känns det som att man gör något vettigt av sitt liv. För jag anser verkligen inte att det är vettigt att springa i 76 trappuppgångar varje dag och dela ut post till folk.
Plus att man träffar mycket nytt folk vilket alltid är trevligt. Och jag gillar min nuvarande utbildningsgrupp som det så fint heter. Det är väldigt avslappnat och alla verkar lika lagom förvirrade, det är skönt.

Men nu är klockan 23 och jag ska upp kl 6 och tycker tydligen att det är en bra idé att börja läsa litteratur inför seminarie II och III. Det kan ju diskuteras huvudvida det är bra eller inte, men ett försök kan man ju göra.

Och i helgen kommer min medbloggare (som iofs aldrig bloggar) hem från Uppsala. Det ska bli trevligt att träffa henne lite grann. Hon har antagligen lite att göra och mycket folk att träffa och jag har massa att läsa (ja, ni har nog förstått det nu) så vi får väl klämma in en dejt någonstans i allt virrvarr.
Och på söndag är det fotboll nästan hela dagen, först har Anton poolspel och sen har tjejerna match mot Adolfsberg.

Det är alltid något att göra, men jag gillart. Det är skönt att ha något att göra, annars sitter man bara och facebooknördar hela eftermiddagarna, vad vinner man på det? No nada..

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0