Uppis

Tjo. Jag vet att jag aldrig bloggar och nu har Amanda till och med slutat tjata på mig. Hon har väl insett att det är hopplöst..
Kanske att jag startar upp det igen, kanske inte. Har sjukt mycket att göra och då blir det, inte så att jag inte har tid att blogga, men att jag inte har ork att göra det. Är bara seg och vilar i min säng lyssnandes på Dido och Elton John när jag får fritid från allt ståhej. Det är ett ståhej att flytta till Uppsala och bli recce och börja plugga civilingenjör. Det är ett heltidsjobb, I'm telling you!
Men det är kul. Så STÖRT kul att fem år redan börjar kännas för kort. Vem vill någonsin lämna studentlivet!? Det är det bästa som hänt mig. Helt ärligt. Underbart att känna så, för innan var jag ändå inte överdrivet taggad, även om jag var mer taggad än vid samma tid förra året. Och Kantorn (som jag dissade så totalt innan jag flyttade hit) is the place to be som Andreas i min klass sade igår. Det är så och det är så skönt att kunna erkänna att jag hade fel. Jag har ett studentrum på Öster liksom, precis rätt sida av stan.
Vi var för övrigt hemma hos Andreas igår och kollade på filmen Up!, vilket var en helt underbar film som man blev helt varm i hjärtat av. Yes, jag tror att en så fantastisk film hade världen aldrig tidigare skådat innan Up! kom och sopade banan! Eller värden igår (Andreas som sagt) hade förvisso sett den typ hundra gånger, men det bekräftar bara dess storhet. Jag vill se den igen nuuu. Och ca tre gånger efter det. I rad. Så bra är den. SE DEN!!
Amanda jag saknar dig, du måste komma o hälsa på någon gång sen efter tentaperioderna. Typ runt Allhelgona? Kom hit i alla fall! Jag kommer i och för sig hem den åttonde oktober, men jag skulle vilja visa dig allt nationsliv och alla bra grejer med min nya favoritstad. (Eller okej, klart Örebro fortfarande ligger närmast hjärtat, men Uppsala är helt klart roligare.) Så kom hit, du är så välkommen att sova i min 105-säng alternativt en luftmadrass bredvid, alternativt i mitt rum i Flogsta. (Jag anser fortfarande att det är mitt rum, för jag har fortfarande nyckel och brukar åka dit och äta när jag inte har någon mat.)
Det var det. Shit jag har bloggat. Eller gästbloggat kanske. Men whatever. Alltid något?
PUSS O KRAM /Storstadsbon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0