Veckan som gått (halva i alla fall)

Hej alla glada!

Känner att jag har glömt bort bloggen litegrann de senaste dagarna, så nu blir det lite uppdatering på vad som har hänt de senaste dagarna.

I onsdags var jag alltså på Harrys och körde musicquiz. Det var väldigt trevligt, men det gick väl inte så jättebra i själva quizet. Men det är fan svåra frågor och vi gjorde så gott vi kunde. Men hur sjutton ska man kunna veta att Coldplay har snott ett gitarriff från Kraftwerk? Jaja, bättre lycka nästa gång helt enkelt.

I torsdags hade vi seminarium på förmiddagen om Unga Lagöverträdare. Det var väldigt intressant och det är väldigt fascinerande att Sverige daltar så förbaskat med folk som begår brott. Hur kan det vara synd om folk som begår brott, speciellt om brottet är att ta någon annans liv? Nej jag förstår inte riktigt det där faktiskt.
Efter seminariet så tog jag helg, riktigt skönt faktiskt. Gjorde nästintill inget vettigt resten av den dagen, läste lite i Våldsutsatta kvinnor och det går ganska segt, för jag blir så upprörd av att läsa den.

Fredagen spenderades på ett liknande sätt, jag borde nog ha pluggat mer men jag kan tydligen inte plugga om det inte är under stress. Så är det. Så jag färgade håret istället, det tyckte jag var mer vettigt. Så nu är jag lite blondare än innan. Skönt faktiskt.
På kvällen pallrade jag mig iväg hem till Verran för att spela TV-spel med henne och Andréa. Vi förtärde kladdkaka, alkohol och lösgodis innan vi började spela. Det gäller ju att värma upp liksom. Sen vann jag i Buzz två gånger, fick lite rage på Rock Band som inte riktigt ville vara synkat och sen bjöd vi grannarna på skönsång i Singstar. Ja, men det var en trevlig kväll! :)

Idag har jag städat hela huset vilket tog några timmar, men nu är det rent i alla fall och det är nice för det är ju faktiskt så att pollen har en tendens att ta sig in i hus också. Men nu har jag iallafall alla mediciner som jag behöver så snart borde jag må bättre än vad jag har gjort de senaste dagarna.
Idag har jag faktiskt pluggat, så nu är jag en bit på väg när det gäller att skriva 2 sidor till seminariet. Det går sakta men säkert framåt. Så länge det går framåt är jag nöjd.

Nu är frågan mest om jag ska spendera kvällen med att kolla på Harry Potter nummer sju del ett eller om jag ska läsa vetenskapliga artiklar...? Hm...

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0