Att försova sig

Ibland försover man sig och det var precis vad jag gjorde idag. Och när jag försover mig så blir jag väldigt irriterad, vilket i och för sig inte är konstigt eftersom man lätt blir lite stressad.

Grejen var såhär att jag hade planerat förmiddagen som så att jag skulle gå upp i bra tid, ta en buss som gick 10.05 till universitet, lämna in min tenta i lugn och ro och sen åka till jobbet.

Man kan väl säga att den planeringen sket sig totalt, speciellt som jag vaknade 10.10, blir lite tajt att ta bussen som gick 10.05 då. Så istället för att läsa genom (den redan utskrivna tentan) en gång till så slängde jag i mig frukost och stressade mig genom alla tilltänkta göromål på ungefär 25 minuter för att hinna med en annan buss.

När jag hade satt mig på bussen och andades ut litegrann så slog det mig att jag bara hade skrivit ut en kopia av tentakvittot, som man ju ska ha två av. Då blev jag på lite dåligt humör igen och funderade på hur jag skulle lösa det. Inga pengar på utskriftskontot och det ska man tydligen ladda på över nätet med bankdosa och sånt. Men okej, man kan ju gå till Repro och kopiera kvittot som jag har. Men det ledde till ännu mer stress när jag kom på att dom har lunchstängt 11.30-12 och klockan skulle bli typ 11.25 innan jag var framme på universitetet.

11.29 kom jag inspringandes på Repro, fick min kopia för 2 kronor och kunde lämna in tentan till slut. Kom till jobbet i bra tid också gjorde jag. Men jösses vad det ska jävlas ibland. 

Att försova sig är verkligen ingen bra grej.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0