Felix Mendelssohn 202!

Idag är en viktig dag, en av de viktigaste på hela året, kanske den viktigaste till och med.
Det är nämligen så att Felix fyller år idag, hela 202 år! Stabilt som sjutton!


Födelsedagsbarnet!

Någon gång i mitt liv ska jag göra en resa i herr Mendelssohns fotspår, se hans barndomshem i Hamburg och besöka hans grav på Friedhöfe am Halleschen Tor i Berlin-Kreuzberg. En resa jag ser fram emot!

Annars är det som vanligt mycket i skolan, det bara byggs på hela tiden. Och vilken dag som helst kommer resultatet från ångesttentan, bara det ger ju lite mer ångest. Men det känns som att är för mycket så jag skrattar mest åt det, finns inget annat att göra.
Men jag säger som Lars Winnerbäck gör: "Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen."

Nej nu ska jag väl ta och plugga lite...

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0