Helgen!

Varför är det så att helgerna alltid går så himla fort? Ena stunden är det fredag eftermiddag och innan man ens vet ordet av det så är det söndag kväll. Plus att den här helgen har varit fullspäckad, jag har ju knappt hunnit vila..

I fredags kväll var jag hemma hos Verran och Oscar. Vi hade nämligen styrt upp taco- och spelkväll :) Så det var vi tre, Andréa, Andreas, Sanna och Petter. Det var riktigt trevligt, vi började med att äta tacos i mängder för att sedan spela Alias. Det där spelet kan inte vara bra för hälsan, för jösses vilken hög stressnivå det är. Men det är sjukt roligt! Efter det så spelade vi Sequence, ett strategispel som jag inte riktigt orkar att förklara vad det är, men man ska få två rader för att vinna i alla fall ;)

Igår blev det ingen sovmorgon, det vara bara att dra sig upp och börja plugga. Sen städade jag mitt rum också, det var dags för lite storstädning nämligen. Så sängen bäddades rent, soffan dammsögs och golvet torkades. Men det blev ju rent och fräscht i alla fall och det är ju väldigt trevligt.
På kvällen var det dags för inflyttningsfest hos Anna och Henrik, det var väldigt trevligt :) Men jag tog det lugnt med alkoholen och följde inte med ut på krogen, jag följde med Andréa och Andreas hem och kollade på Cougar Town ett tag innan jag begav mig hemåt.

Idag har jag som vanligt pluggat, men vi har även haft den sista seriematchen för futsalsäsongen. Vi förlorade matchen med 6-0 men tjejerna gjorde en otroligt bra match. Det märks verkligen att vi har blivit bättre av att möta ett år äldre lag, för hade vi mött Sturehov i början av säsongen så hade det säkerligen blivit 14-0, skulle jag tippa på.
Efter matchen bar det direkt av till Frövi, dags för kalas. Syster fyller nämligen 40 år idag :) Hon fick två pärltavlor, en stor på Sandra och Anton och sen en liten på Dolph Lundgren och glad blev hon :) Tur det!

Nu försöker jag få lite ordning på den här textgranskningen som jag håller på med, men det går ganska segt. Ska dock vara klart på tisdag så får nog sätta lite fart nu!
Men 20.45 är det dags för Roma - Inter! Yes! :D

För övrigt var det väldigt skönt att tentaresultatet inte kom ut i fredags, men imorn kommer det. Ingen återvändo. Får jag omtenta så kommer jag inte ha något liv här framöver, det blir kul ;)

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0