Lördag

Grattis på födelsedagen älskade morfar! Du skulle ha fyllt 83 år idag.
Det är 14 år sedan du gick bort men det slutar liksom inte göra ont att du försvann så tidigt <3

Tur att det är syster Malins födelsedag idag också, på så sätt blir det en trevlig dag ändå :) Så vi har varit där idag och fikat. Eller ja, jag har inte fikat för det var bakverk med nötter och äpple och det håller ju inte. Men det är inte lätt, inte ens jag håller koll på alla mina allergier, så hur ska min syster kunna göra det. Mer hälsosamt för mig helt enkelt.
Malin fick en pärltavla av mig, föreställandes Iron Maidens maskot Eddie. Så det är den jag har pärlat på i veckan och limmat idag. (Det där med limmandet av tavlorna gör mig galen, inget annat kan få mig på så dåligt humör som det, det har nämligen en tendens att bli snett trots att man tycker man trycker dit dom rakt. Och då blir jag rent ut sagt förbannad på mig själv.) Men tavlan blev väldigt bra och Malin blev nöjd :) Det är ju huvudsaken.

Kvällen har spenderats med Melodifestivalen. Brolle är sjukt snygg, Christian Walz är världens bästa och Babbsan är jävligt häftig. Jag är inte så nöjd med kvällens resultat, men Brolle gick ju i alla fall till final. Men jag tkr att herr Walz borde ha gjort honom sällskap, eller minst ha gått till Andra chansen. Men men, röstar man inte så kan man ju inte klaga.

På tal om att rösta så ska det ju bli omval i den nordöstra valkretsen här i Örebro. Häftigt att få rösta en gång till. Bra för mig också, för jag röstade faktiskt fel i valet, jag skulle ju rösta rött i kommunvalet men råkade rösta blått. Jaja, det är en helt annan historia ;)

Jag har även kollat på Roma - Napoli ikväll, det gick ju käpprätt åt helvete. Men den där straffen som Napoli fick var det billigaste jag har sett i hela mitt liv, och då överdriver jag inte. Och jag säger det inte heller för att jag är Romanista. Den var billig. Helt sjukt..

Nu ska jag kolla på Harry Potter och Fenixorden, den har jag inte sett sen den gick på bio. Så jag kommer knappt ihåg vad den handlar om, så det ska bli lite spännande faktiskt..

Puss o Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0