Oflyt och Trassel

Det blev en väldigt snabb avslutning på inlägget i förmiddags men det berodde på att Anton kom hit och var otroligt taggad på bion.

Men ja, fotbollscupen gick åt skogen. Det var verkligen inte vår dag vilket visade sig i två väldigt konkreta exempel. Dels i matchen mot Hallsberg som var väldigt jämn och båda lagen hade målchanser, så ett kryss hade väl varit väldigt rättvist, men med 18 sekunder kvar gjorde Hallsberg 1-0. Sen spelade vi mot Gottfrifsberg, vi ledde matchen två gånger om, ändå blev det 2-2. Gottfridsberg kvitterade med 10 sekunder kvar av matchen. Då gick luften ur mig litegrann, för den matchen borde vi ha vunnit. Men vi fick helt enkelt inte spelet att stämma. Sen åkte vi ut i kvarten mot Adolfsberg efter förlust med 1-0.
Men vad fan, vi vann Örebrocupen, jag lever fortfarande på det. Finns inget som slår det...
Och det är som en av tjejerna sa efteråt: "Det känns kanske bra för de andra lagen, för dom kan säga att dom gjorde mål mot laget som vann Örebrocupen..."

Dock var det en seg cup, vi åkte dit 07.45 och kom hem typ 19.30. Lång väntan mellan några av matcherna, men jag hade med mig lite skolböcker för att läsa. Men hur lätt är det att läsa när ungefär 120 stycken 12-åringar springer runt? Det visade sig att det inte var så lätt, jag fick inget gjort. Jag köpte en Aftonbladet istället och då blev jag kallad tant av tjejerna. För om man läser Aftonbladet så är man tydligen tant, logiken? Det är en 12-årings logik helt enkelt...

Men ja, dagen har bestått av kvalitetstid med Anton, vi har sett Trassel i 3D. Filmen var otroligt bra och Disney har lyckats med den. Jag är inte något stort fan av de filmer som Disney har gjort den senaste tiden, men som sagt, Trassel var bra. Dock så kändes det lite ovärt att betala mer pengar för att se den i 3D då effekterna uteblev litegrann. Men förhoppningsvis så utvecklas väl 3D-effekterna med tiden. För jag blev inte imponerad.
Efter bion så åkte vi till McDonalds och åt mat. Men jag måste säga att jag hade klarat mig bra utan den måltiden efter allt snacks som intogs på bion. Vi valde nämligen att slå på stort med en Blockbustermeny innehållandes två stora drickor, stor popcorn och stor snacks (chipsen). Men Anton ville ha och snäll moster köper och det är som han sa: "Vilken tur att du tog med dig ditt kort idag". Tur att jag fick studielånet i fredags tänkte jag ;)
Men jag tror att Anton är nöjd med avslutningen på sitt sportlov.

Nu sitter jag och tittar på fotbollskanalen Europa. Inte för att jag är så nöjd med Romas insats idag då de tappade en 2-0 ledning till 2-2 mot Parma.

Sen zappar jag över till Oscarsgalan, tagga! Men det är bra, för den är lagom slut tills jag ska gå upp imorgon bitti. Sömn? Nej, det är överskattat!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0