Oscarsgalan 2011

Oh yes, jag är fortfarande vaken och hänger i, det börjar säga emot nu, men har jag sett de "tråkiga" kategorierna så ska jag fanimej vara vaken och se de stora som typ bästa film och bästa huvudaktörer. Sådeså!

Men det är glitter och glamour och guldiga statyeter.
Anne Hathaway och James Franco är årets värdpar och jag kan hålla med Filip och Fredrik om att insatsen so far är ganska blek. Dom har inte gjort så mycket väsen av sig. Franco ser stelopererad ut, kom igen..
Men jag stör mig på Filip och Fredrik, dom bryter in med sina kommentarer hela tiden, jag vill höra vad galamänniskorna säger, inte vad F och F har att säga.

Men det går bra för Inception! Sjukt bra faktiskt! :D 5 Oscars redan, helt galet. Men det förtjänar den filmen, för den är så bra. Jag vet vad jag ska se på för film imorgon när jag kommer hem från skolan.
En film som det dock inte har gått så bra för är The Kings speech, den har ju varit förhandstippad i många kategorier men har blivit väldigt förbisedd. Jag har inte sett den så tänker inte uttala mig. Synd för den.

Bra för Inception!

Och alla dessa tacktal, vissa är så nervösa så de inte vet vart de ska ta vägen, vissa svär och vissa är självsäkerheten själva. Så det är nog egentligen det mest spännande på såna här galor.

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0