Curlingen

Igår spelade vi curling! Det var otroligt cul! Men det är en ganska lurig sport, stenen får inte vara för hård eller för lös och den måste curla rätt annars går det käpprätt åt skogen. För min egen del började det inte så bra men när jag väl förstog tekniken så fick jag iväg några bra stenar. Sopandet var nästan svårare, men har man ingen koordination så har man inte ;)
Men mitt lag på tre starka curlare vann matchen, otroligt taktiskt spelat må jag säga. Haha, nej det var säkert mer tur än taktisk skicklighet.
Men jag ska börja spela curling oftare, typ på måndag 18.30 när man kan ta blå kortet kostnadsfritt, sjukt värt!

Resten av dagen spenderade jag med hemtentan, som är skickade från helvetet. Jag fattar ingenting av någonting. Så jag kom inte så långt igår, efter några timmar gav jag upp och gav mig på litteraturlistan till nästa termin. Har fixat 5 böcker begagnat och sen la jag in en beställning på Bokus för 1800 kronor, känns sådär alltså. Men det är lika bra att ha alla böcker. Och när jag kollade ordentligt så insåg jag att det bara är 3 nya böcker som ska köpas till delkurs 2, så det känns ju bra i alla fall.

Dagen idag ska spenderas med tentan och en Roma-match på TV. Jag har dock ont i halsen och lite feber skulle jag tro. Så känner mig inte direkt på topp. Men jag har inte tid till att vara sjuk..

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0