Harrys

Jag har haft en väldigt trevlig kväll. Jag har nämligen varit på Harrys och ätit (dyr) mat, druckit cider och spelat music quiz med Josefin, Lovisa, Petter, Stina och Matilda. Det var väldigt nice!
Det var en helt ny grej för mig, det här med music quiz, ibland var frågorna lätta och ibland så galet svåra. Men det är väl som det är mest när det är lekar och spel av dessa slag. Det beror ju liksom på vad man kan. Men jag måste nog medge att jag inte är så musikallmänbildad, jag kan pojkband och några få saker mer. Och jag visste verkligen inte vilket år Robie Williams låt Let me entertain you kom. Men hur ska man ngnsin kunna veta sånt på årtalet, det är ju otroligt svårt.
Men vi fick i alla fall 31 starka poäng av 45. Hade vi skrivit 1998 istället för 1999 på Robie Williams frågan så hade vi fått 37 poäng, så kan det vara. Men det blir liksom lite sådär när 6 viljor ska enas och kompromissa.

Men ja, sjukt bra kväll, jag har inte tänkt på den där förbaskade hemtentan en enda gång. Det behövdes, något annat och tänka på och bara skratta. Skratta en hel del faktiskt. Planen var alkoholterapi för min del, men det blir bara en cider. Fast jag måste säga att skratt- och vänterapi är fan så mkt bättre. Mest för att jag inte kommer må dåligt imorn och jag kommer att kunna gå upp tidigt och ta tag i tentan med nyvunna krafter.

Och jag tror att jag tjänade 51 kronor ikväll. För när vi skulle betala så fick vi erbjudandet om att köpa en bok som handlar om Harrys grundare. Den kostade 99 kronor, men då fick man 100 kronor presentkort på maten som man skulle betala för och samtidigt så skänktes 50 kronor till välgörenhet. Värt för mig, förlust för Harrys?

Mina underarmar är nerklottrade med en hel massa grejer för Josefin tycker det är roligt att rita saker på armar tydligen. På min vänstra underarm är det en curlingbana, "Curling är cul!" och ett hjärta. På den andra armen är det en curlingsten och en hel drös med komiska curlinggliringar såsom "ååååå SOPA!", "Glidare där" och "Amanda har inte riktigt alla stenar i boet".

Ja så kan det gå. Nu ska jag sova..

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0