Livet

Idag har jag spenderat ungefär 13 timmar framför datorn; mina ögon svider, min hjärna har antagligen förvandlats till gröt och mina ögon är fyrkantiga.
Men nu är jag klar med hemtentan, jag är inte nöjd men jag orkar inte mer. Jag bryr mig inte. Det går som det går. Får jag G svimmar jag. Men nej, hemtentan har inte känts så prioriterad i veckan, jag har varit apatiskt inställd till den i 10 dagar. Inte ens idag har jag känt någon stress över att inte bli klar. Konstigt det där. Men kursen överlag har varit så flummig. Det enda positiva är Alf Ronnbys böcker som är så intressanta så det är galet! Alla borde läsa Smygande Islamism, för den är bra och man får en djupare insikt i religionen. Sjukt läsvärd.

Men den senaste tiden har varit konstig. Först styckmordet på universitetsläraren, hur? Vem styckmördar någon liksom, jag tänker att det är sånt man ser på CSI på TV, det är så sjukt! Livet är så konstigt, överlag. Ett lägenhetsbråk och bom så är livet över. En trevlig dag i skidbacken, ett träd står ivägen och pang så är livet över. Det känns bara som att dåliga saker händer bra människor just nu. Och man inser hur fragilt allting är. Man måste lära sig att uppskatta de små sakerna mer för man vet tyvärr aldrig vad som händer.

Mina tankar går till alla de anhöriga som har förlorat sin mamma, sin bror och sina barn. Det är så fruktansvärt hemskt!

Så ta hand om varandra och ta ingen eller inget för givet.

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0