Life is life

Woop Woop!

Life goes on och med life menar jag jobbet. Två veckors semester är verkligen för lite, man hinner ju knappt börja den innan den slutar. Men det är lite post så det är ändå ganska chill. Måndagen och tisdagen spenderade jag med att harva mig runt i Vivalla och Baronbacken. Det där med trappor alltså, fy fasiken. Igår när jag kom hem från jobbet hade jag så jäkla ont i fötterna. Kombinationen dåliga skor och stenhårda stentrappor är tydligen inte så bra. Men idag och resten av veckan ska jag sitta i en bil i Lillån och Hovsta, så det är helt okej.

Men jag måste säga att 30 grader i bilen i 3 timmar inte är så nice det heller. Fried brain I say.

Ne, annars händer det inte så mycket. Jag har mest pärlat de senaste dagarna. Skulle ta kort på det och lägga ut här men batteriet i kameran hade dött så det blev inget av med det. Men laddar den nu så under kvällen tänkte jag slänga upp lite bilder :)

Ikväll ska jag nog titta på Sverige - USA. Det är ju ändå ganska spännande, vinst vore bra för då vinner Sverige gruppen och det skapar ju ett bättre utgångsläge till kvartsfinalen. Helt klart.
Men alltså, jag har sett några matcher i det här mästerskapet och jag måste säga att nivån på domarna är under all kritik, helt klart. Jag brukar inte vilja klaga på domarna men alltså det här är ju förskräckligt. De missar så förbannat många lägen och tar väldigt ofta fel beslut, hoppas det blir bättre längre in i turneringen.


Det mest tydliga exemplet på den låga domarnivån.
Spelar i Ekvatorialguinea tar, mitt i spelet, upp bollen i händerna, håller i den i tre sekunder och släpper sedan ner den till målvakten. En riktig domare skulle ha visat rött kort direkt och dömt en straff. Den här domaren? Hon såg det inte ens, bra jobbat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0