Den första dagen på den nya veckan

Dagen började med att jag försov mig, sånt som händer. Men jag tycker det är lite läskigt när man ställer klockan men ändå vaknar en timme försent och verkligen inte har något minne av att ha stängt av alarmet. Vad är grejen med det?
Men jag vaknade i alla fall och tänkte att det var väldigt ljust, men jag orkade inte riktigt öppna ögonen. Sen insåg jag att så ljust borde det inte vara innan mitt alarm skulle börja låta. Det visade sig att jag hade helt rätt. Men jag kunde ändå ta det rätt lugnt, jag hann med det mest behövliga men inte det övriga jag hade tänkt mig att jag skulle hinna med imorse. Men äsch, jag tog bara igen den timmen jag missade igår ;)

Annars har det inte hänt så mycket idag, vi har haft introduktion till delkurs två idag och så har vi haft samtalsövning. Den var intressant. Det är mest lite flummigt och svårt att improvisera ibland och ibland berättar klienten saker som gör att man blir helt ställd...

Kvällen har jag spenderat med att plugga litegrann, har börjat med uppgifterna till nästa seminarium. Det står ganska tydligt vad vi ska läsa men jag vet att jag har läst svaret till en fråga i någon annan bok, jag kan bara inte komma på vilken. Så det är som vanligt.."det där har jag läst någonstans." Börjar bli tröttsamt, faktiskt.  

Mina visdomständer håller på att växa ut också, vilket de gör lite då och då. Men det gör så förbannat ont! Alvedon hjälper inte alls och jag kan knappt äta mat, för det gör otroligt ont att tugga. Kan inte tänderna bara växa ut, kom igen! Om inte annat kan jag behöva lite visdom...

Dagens bästa är nog att jag har köpt tågbiljetter till Uppsala för att hänga där på Valborg. Det blir nice! Det ska bli trevligt att faktiskt göra något roligt på Valborg, förra året var jag sjuk alternativt hade jetlag och åren innan dess har jag spenderat i Hjärsta på Ekers majbrasa vilket har lett till att jag alltid kommit till festen typ 4 timmar försent. Ingen höjdare direkt. Så ja, trevligt med Uppsala på Valborg!

Nu ska jag läsa lite till i SoL och försöka gå och lägga mig i bra tid idag.

/ A

Ps. 9 veckor till sommarlov! Ska bli gött! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0