Drömmar var det ja..

Jag har aldrig tidigare i mitt 21-åriga liv drömt en mardröm, inte såvitt jag vet i alla fall. Men inatt gjorde jag nog det. För klockan 00.30 vaknade jag med ett ryck och var helt kallsvettig. Det var verkligen helt galet. Jag fattade verkligen ingenting. Men jag skyller allt på Shutter Island (boken och filmen) och Black Swan, vilka jag har avverkat på en veckas tid. Jag minns inte jättemycket av själva drömmen, men jag minns att det sprang runt psykiskt sjuka människor som antingen var sönderslagna (George Noyce, Shutter Island) eller iförda en mask som förekommer i Black Swan. Det var verkligen hemskt och jag kunde inte somna om förrän vid 3-tiden tror jag.  
     Jag klarar tydligen inte av sådär mycket psykologiska filmer och böcker på en vecka. Grejen är ju att jag har sett Shutter Island förut utan att drömma läskiga drömmar. Men ja, så kan det gå.

Idag i skolan så började vi prata om en massa TV-serier som gick på TV på 90-talet och hur sjuka vissa serier var eller att dom borde ha slutat i tid. Men vi kom in på Dallas som faktiskt slår det mesta när man talar om sjuka twistar. För i den serien så är det en säsong där en massa händer men i sista avsnittet på säsongen så vaknar en av karaktärerna upp och har drömt hela säsongen. Så då tänkte vi, tänk om man skulle vakna upp nu och inse att man har drömt enda sen typ juli förra året, så man har inte börjat utbildningen än, skulle man då hoppa på utbildningen ändå? Trots att man vet hur det antagligen skulle bli. Jag är ganska osäker faktiskt, jag vet verkligen inte. För grejen är den att jag saknar Oslo och jag känner mig inte klar med resandet plus att jag är lite trött på Örebro...
Fast det var nog ändå bra att jag börjde plugga för annars hade jag väl aldrig kommit igång. Nu är det ju otroligt onödigt att tänka såhär, men det är ändå roligt att leka med tanken...;)

Men äsch, det är bara 12 veckor kvar till sommarlovet nu, det är ju nästan inga veckor alls. Plus att det börjar bli vår. Jag var ute förut och skottade undan massa slask på vår framsida, i shorts. "Det är ju vår snart" tänkte jag och frös lite. Gött!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0