Effektivitet och Swärge

Hela den här dagen har spenderats i skolan. Förmiddagen innehöll grupparbete, som vi visserligen delade upp för att vara lite mer effektiva. Så jag och Sarah satt och fixade med kompletteringarna som vi fick på projektet, vi fattade inte riktigt vad det var vi skulle göra men vi slängde ihop lite. Jag tror det blir bra, annars blir det väl komplettering på kompletteringen. Gör om tills det blir rätt helt enkelt..
Eftermiddagen innehöll jordens kanske tråkigaste litteratursökning, det gav inte speciellt mycket och jag klickade mest runt för att hålla mig vaken. Men det var obligatoriskt så man hade inte så mycket val helt enkelt. Jag kommer säkert komma ihåg det jag har "lärt" mig idag när jag ska skriva C-uppsatsen om typ 2 år..

Det har även varit landskamp idag, EM-kval Sverige-Moldavien. Inte världens mest underhållande match kanske, eller jo, de första 15 minutrarna var bra från Sveriges sida sen vet jag inte riktigt vad som hände. De första fem minutrarna hade Sverige fler anfall än under alla år som Lars Lagerbäck var förbundskapten. Men Sverige vann med 2-1 till slut och det var ju skönt. Känns inte som att Sverige har råd att förlora mot några andra lag än Holland.
Zlatan var väl helt okej i matchen, men jag håller med honom - han borde ha gjort ett mål och han borde definitivt ha förvaltat straffen bättre. Men en gång är ingen gång, nästa sitter hoppas jag. Däremot tycker jag att Sveriges backlinje gjorde ett bra jobb, jag gillar Granqvist. Och det var roligt att Lustig fick göra mål. :)

Morgondagen ska spenderas hemma, jag är "ledig". Vilket mest innebär att jag inte behöver åka till universitetet men jag har tillräckligt med plugg för att fylla upp hela dagen imorgon.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0