Allergin och skolan

Om jag skulle beskriva mig själv med tre ord just nu så skulle de nog vara: allergisk, trött och ynklig.

Fy fasiken alltså, det är så läskigt mycket pollen ute. Allt är gult, det är verkligen gult pulver överallt. Inte konstigt att jag mår som jag mår. Jag vill inte ens tänka på hur dåligt jag skulle må om jag inte pumpade i mig massa mediciner. Jag skulle nog faktiskt inte må alls..
Men ur allt ont kommer det något gott. För det är ju faktiskt så att alla mediciner bidrar till att jag inte får några myggbett överhuvudtaget och risken för cancer är mindre för allergiker. Just, det gäller att se saker från den positiva sidan!

Annars händer det inte så värst mycket faktiskt. Jag är i skolan hela dagarna och undviker att vara ute så jag spenderar min lediga tid inomhus.

Skolan är inte så värst krävande nu heller faktiskt, vi håller på med den sociala utredningen som vi har jobbat med under hela terminen och det flyter på rätt så bra. Skolan överlag känns ganska oinspirerande just nu och nej usch, det ska bli så förbenat skönt med "sommarlov". Just nu längtar jag till Posten, faktiskt. Bara jobba några timmar varje dag och sen släppa det under resten av dagen. Fick mitt sommarschema igår också och det såg faktiskt helt okej ut. 

Eftersom det inte finns så mycket skolarbete att lägga tiden på så har jag läst som en galning de senaste dagarna. Vanliga skönlitterära böcker är fantastiskt trevliga att läsa må jag säga, speciellt efter all denna kurslitteratur. Just nu håller jag på och läser Camilla Läckberg-böckerna. Har läst några innan men absolut inte i ordning så nu fick jag för mig att jag ska göra det. Och dom är så jäkla bra! Sedan i söndags har jag läst både Isprinsessan och Predikanten och nu håller jag på med Stenhuggaren.  

Men imorgon får vi ut en hemtenta som ska vara klar på onsdag nästa vecka och det känns som att jag inte öppnat en enda bok på den här delkursen. Oinspirerat var ordet. Men det går nog bra.

Imorn är det dags för Vårruset. Spännande värre...!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0